آفتاب
‌فرماندار شهرضا تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد دانشگاه علمی کاربردی سفال و سرامیک در شهرضا

ضرورت ایجاد دانشگاه علمی کاربردی سفال و سرامیک در شهرضا

‌فرماندار شهرضا گفت: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان در حوزه احیای سفال و سرامیک، ایجاد مراکز علمی نظیر دانشگاه علمی کاربردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در شهرضا، محسن گلابی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در جلسه بررسی مسائل و معضلات صنایع دستی شهرستان اظهار کرد: زیر ساخت های ایجاد شهرک صنایع دستی شهرضا فراهم شده و به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مزایای ایجاد شهرک صنایع دستی شهرضا، ایجاد اشتغال گسترده برای جوانان و حفظ بخش مهمی از هویت و تاریخ مردم منطقه است.

فرماندار شهرضا با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شهرضا، افزود: به زودی طرح سفال و سرامیک شهرضا به یونسکو می‌رود و ثبت جهانی می‌شود و شهرضا در شهرهای جهانی دنیا ثبت و معروف می‌شود.

گلابی افزود: باید از این پس نقش و نگارهای سفالینه های شهرضا بر تزیینات ساختمانی آن نیز دیده شود زیرا سفال شهرضا با ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان کالایی جهانی و با ارزش به همگان معرفی شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ استانداردهای اصیل ساخت سفال و سرامیک شهرضا گفت: باید زمینه احیای نقش‌های اصیل شهرضا در سفال و سرامیک ایجاد شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید آزمایشگاه سفال و سرامیک در شهرضا ایجاد شود، گفت: ایجاد دانشکده علمی کاربردی سفال و سرامیک در شهرضا یک ضرورت است.

انتهای پیام

کد N1150439

وبگردی