آفتاب
مجیدزاده خبر داد

ایجاد تیم چندتخصصی برای درمان سارکوم در پژوهشکده سرطان پستان

ایجاد تیم چندتخصصی برای درمان سارکوم در پژوهشکده سرطان پستان

رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی با ابراز تاسف از نبود مرکز درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان سارکوم گفت:‌ از آنجایی که درمان این بیماری برای پزشکان جذابیت‌های درآمدزایی زیادی ندارد، از این رو به طور مناسب و جدی این بیماری مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر کیوان مجیدزاده در مراسم افتتاح اولین سمپوزیوم ملی سارکوم با بیان این‌که این سمپوزیوم با حضور اساتید و متخصصان این حوزه از امروز آغاز به کار کرد، افزود: سارکوم یکی از سرطان‌ها با منشاء مزانشیمی است که در اندام‌ها، استخوان‌ها، عضلات و برخی از احشام ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که این سرطان جزء سرطان‌های خیلی شایع در کشور نیست، اظهار کرد: ولی این بیماری دارای پیچیدگی‌های تخصصی زیاد از لحاظ تشخیص و درمان است؛ از این رو نیاز است تا نگاه چند تخصصی در تشخیص و درمان بیماران حاکم باشد.

مجید‌زاده با اشاره به ارائه درمان‌های بسته‌ای برای بیماران مبتلا به سرطان پستان در پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی ادامه داد: این در حالیست که تومورهای سارکوم از شرایط مطلوب درمانی برخوردار نیستند. به گونه‌ای که بر اساس نیازسنجی‌های به عمل آمده، وضعیت مدیریت مبتلایان به تومورهای سارکوم در کشور مساعد نیست.

وی دلیل این امر را نبود مرکز متمرکز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به سارکوم دانست و خاطرنشان کرد: این امر موجب سرگردانی این دسته از بیماران شده است.

وی با تاکید بر این که این سرطان از سلول‌های مزانشیمی منشاء گرفته است، یادآور شد: بر حسب ریخت‌شناسی بافتی این نوع سرطان به انواع استئوسارکوما، کندروسارکوما، لیپوسارکوما و لیومیوسارکوما طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش ایسنا، استئوسارکوما تومورهای مربوط به استخوان، کندروسارکوما تومورهای مربوط به غضروف، لیپوسارکوما تومورهای مربوط به بافت چربی و لیومیوسارکوما تومورهای مربوط به عضلات صاف است.

مجید‌زاده با بیان این‌که سرطان سارکوم بیش از یک درصد سرطان‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: از سوی دیگر درمان این بیماری برای پزشکان و متخصصان جذابیت‌های درآمدزایی زیادی ندارد، از این رو این بیماری به صورت مناسب و جدی مورد توجه قرار نگرفته است که همین امر مشکلات زیادی را برای مبتلایان فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته جهان مراکز تخصصی و علمی متعددی در این حوزه ایجاد شده و در این مراکز در جهت کشف مکانیزم‌های ایجاد سرطان تلاش می‌شود.

مجید‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای بیماران مبتلا به سرطان بنا داریم تا مجموعه متمرکزی در حوزه سارکوما در پژوهشکده سرطان پستان فعال کنیم که در حال حاضر توانسته‌ایم تیم چند تخصصی از بهترین اساتید و متخصصان این حوزه جمع‌آوری کنیم تا با نگاه چند تخصصی اقدام به ویزیت و درمان بیماران کنند.

مجید‌زاده همچنین به برگزاری این سمینار ملی اشاره کرد و با تاکید بر این که این سمینار تا فردا 30 بهمن ماه در بیمارستان میلاد ادامه دارد، گفت: این سمینار با هدف بازآموزی در زمینه سرطان‌های سارکوم و ارائه آخرین یافته‌های محققان در این حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1150389

وبگردی