آفتاب
رئیس ستاد اقامه نماز:

متاسفانه مزه قرآن را نچشیدیم

متاسفانه مزه قرآن را نچشیدیم

‌رئیس ستاد اقامه نماز، با بیان این‌که «باید زندگی ما قرآنی شود» گفت: در قرآن کریم نکات فراوان است اما متاسفانه مزه قرآن را هم نچشیدیم.

‌رئیس ستاد اقامه نماز، با بیان این‌که «باید زندگی ما قرآنی شود» گفت: در قرآن کریم نکات فراوان است اما متاسفانه مزه قرآن را هم نچشیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن جشنواره قرآنی ویژه دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س)، بر مرفوع بودن قرآن کریم از نظر جایگاه تاکید و اظهار کرد: در روایات داریم که جایی که قرآن کریم وجود دارد نباید پایین‌ترین سطح باشد.

او با بیان این‌که «قرآن کریم در آیه‌ای به ما دستور می‌دهد که این کتاب را جدی بگیریم» بیان کرد: متاسفانه ما قرآن را جدی نمی‌گیریم یعنی به این آیه عمل نکردیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه «قرآن در مورد روابط خانوادگی ما هم دستور دارد» از رویه ازدواج در جامعه انتقاد کرد و گفت: اولین نیاز انسان اکسیژن است. نیاز دیگر آب و غذاست. آخرین نیاز پوشانندگی است که در قرآن داریم که همسر پوشانندگی دارد اما بنده با ازدواج دانشجویی مخالفم با ازدواج دبیرستانی موافقم.

وی در همین رابطه ادامه داد: هیچگاه درس را مانع ازدواج ندانید زیاد هم سخت نگیرید تا یک زندگی خوب را آغاز کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که «قرآن باید محور ما در امور و اداره جامعه و زندگی باشد» بر بهره گیری توامان از قرآن و سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: اگر قرآن و اهل بیت را توامان داشتید به گمراهی نمی‌افتید، بنابراین باید قرآن را جدی گرفت.

قرائتی با اشاره به آیه «و بالوالدین احسانا» اظهار کرد: اولین نکته این آیه این است که با دست خودت به والدینت نیکی کنی، دیگر آنکه پدر و مادر نیازمند پول شما نیستند بلکه عاطفه می‌خواهند. دیگر آنکه به والدین اعم از اینکه مومن یا کافر باشد نیکی کن. احسان به پدر و مادر محصور به زمان حیات آنها نیست. احسان به والدین زمان ندارد.

وی ادامه داد: ساده‌ترین کلمات قرآن برای باسوادترین افراد، نکته علمی دارد همانگونه که در مورد آیه«و بالوالدین احسانا» مطرح کردم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر تغییر فکر و عقیده افراد جامعه بیان کرد: در قرآن کریم، ایمان، علم، تقوا، قدرت بدنی، امانتداری، هجرت و جهاد ملاک و معیار عزل و نصب افراد است.

قرائتی تاکید کرد: در مورد ریزترین مسائل در قرآن کریم آیه داریم پس باید تلاش کنیم قرآنی شویم در این صورت جاذبه هم فراوان می‌شود.

وی گفت: سعی کنید ظرفیت خود را دریابید و خودتان را کشف کنید. اگر خداوند به زن حجاب را توصیه می‌کند این ارزش بالای وی را می‌رساند و زن نیز باید حجابش را رعایت کند تا به این ارزش ارج نهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به دانشجویان توصیه کرد: هیچگاه خود را محدود نکنید و به خودتان قفل نزنید و کمبودهای خود را جبران کنید. مثلاً اگر قرآن بلد نیستید با هم قرآن بخوانید و به هم در رفع کمبودها کمک کنید خیلی بد است لیسانس بگیرید قرآن بلد نباشید بخوانید.

قرائتی در پایان از دانشجویان خواست تا به درس خود اهمیت بدهند و خاطرنشان کرد: سعی کنید فوق دانشگاهی مطالعه کنید و خود را محدود به چند واحد درس نکنید و تلاش کنید دانش خود را کاربردی کنید و به ارزش خود نیز پی ببرید.

انتهای پیام

کد N1149646

وبگردی