آفتاب
آیت‌الله وحیدخراسانی:

قیامت روز انطباق صورت با سیرت است

قیامت روز انطباق صورت با سیرت است

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان این‌که «در روز قیامت با یک صیحه الهی همه هستی نابود خواهد شد» گفت: روز قیامت روز ظهور بواطن و روز انطباق صورت با سیرت است.

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان این‌که «در روز قیامت با یک صیحه الهی همه هستی نابود خواهد شد» گفت: روز قیامت روز ظهور بواطن و روز انطباق صورت با سیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در قرآن بیان شده، مسئله قیامت و روز رستاخیز است. این روز با صیحه آسمانی که فهم آن برای بشر مقدور نیست، آغاز می‌شود و آن لحظه زمانی است که مردم در حال کسب و کار و استراحت در منزل هستند، زیرا این مسئله هم ناگهانی است و هم کسی غیر از علام الغیوب به آن آگاهی ندارد.

وی افزود: این روز، روزی است که میعادگاه همه پیامبران و بشر است و همه آنها مردم را از آن بیم می‌دادند و روزی است که خداوند در قرآن بیان کرده است که در این لحظه کوه‌های مرتفع به شکل ذرات معلق در هوا در می‌آیند و اگر چنین است تکلیف انسان نیز مشخص است.

این مرجع تقلید بیان کرد: در روز قیامت مردم که تا ساعاتی قبل همرنگ با هم بودند، به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی السابقون السابقون هستند؛ برخی اصحاب یمین و برخی اصحاب شمال که به صورت حیوان محشور خواهند شد؛ روز قیامت روزی است که صورت منطبق با سیرت می‌شود و صورت به شکل سیرت در می‌آید.

آیت‌الله وحید خراسانی تصریح کرد: قیامت روزی است که بواطن انسان بر ظواهر غالب می‌شود و انقلابی در هستی رخ می‌دهد که هیچ کس جز خدا از آن مطلع نیست.

50 موقف در مسیر قیامت

این مفسر قرآن بیان کرد: در روز قیامت 50 موقف انتظار انسان را می‌کشند که هر موقف هزار سال به طول می‌انجامد؛ خداوند با همه بیم‌هایی که در این زمینه به ما داده بیان فرموده که تنها مومنان اهل نجات هستند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: سؤال اینجاست که مومنان واقعی چه کسانی هستند؟ قرآن و سنت مفهوم مومن را تشریح کرده است، زیرا دعوی ایمان کار ساده‌ای است، ولی ایمان باید در تمامی جوارح انسان ساری و جاری شود.

وی افزود: امام هفتم فرمودند ایمان چشم ندیدن آن چیزی است که خدا بر ما حرام کرده است و ایمان گوش نشنیدن آن چیزی است که خدا ما را از آن محروم کرده و ایمان سایر اعضاء نیز به تناسب نوع کارشان است.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند مومنان کمیاب‌تر از اکسیر اعظم و یا کبریت احمر است، همان اکسیری که با تعلیم امام به جابربن حیان، مس را به طلا تبدیل کرد.

انتهای پیام

کد N1149627

وبگردی