آفتاب
تلاش داریم با وزارت ورزش تعامل خوبی داشته باشیم

هاشمی: نباید در ورزش ایجاد تنش کرد/ هیچ فدراسیونی مشکل مالی ندارد

هاشمی: نباید در ورزش ایجاد تنش کرد/ هیچ فدراسیونی مشکل مالی ندارد

رییس کمیته ملی المپیک گفت که طی چند روز آینده بودجه تمام فدراسیون‌ها واریز خواهد شد. او هم‌چنین تاکید کرد که نبابد با اظهارات خود فضای ورزش را دچار تنش کنیم.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با اختصاص بودجه به فدراسیون‌ها و اینکه آیا بودجه تا پایان سال به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: این بودجه آماده واریز به حساب فدراسیون‌هاست و ما منتظر هستیم تا هرچه سریع‌تر چک‌ها امضا شود. به محض اینکه خزانه‌دار چک‌ها را امضا کرد، پول به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با برخی از تجهیزات فدراسیون شنا که هم‌اکنون در گمرک معطل مانده و اجازه خروج این تجهیزات داده نشده تصریح کرد: من خود شخصا مدت 7 ماه است که دنبال این کار هستم و طی مذاکراتی که با دکتر کرباسیان، رییس گمرک داشتم، او دستور داده که این تجهیزات و اقلام به زودی از بندرعباس تحویل داده شود. شخصا مرتب پیگیر این موضوع هستم و این تجهیزات و اقلام به زودی در اختیار فدراسیون شنا قرار خواهد گرفت.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین درخصوص وضعیت شجاعی و مساله خزانه‌داری‌اش در کمیته ملی المپیک گفت: مساله خزانه‌داری کمیته ملی المپیک در حال حل شدن است و ما نباید با پرداختن به این موضوع جامعه ورزشی را دچار تنش کنیم. در حال حاضر جامعه ورزش نیاز به آرامش دارد.

هاشمی هم‌چنین درباره این پرسش که در حال حاضر بسیاری از فدراسیون‌ها دچار مشکلات مالی زیادی هستند آیا شما از فدراسیون‌های المپیکی برای رفع مشکلات مالی آن‌ها حمایت لازم را به عمل خواهید آورد یا خیر؟ اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که برای بودجه فدراسیون‌ها داشتیم سعی کردیم از تمام فدراسیون‌ها بویژه فدراسیون‌های المپیکی حمایت لازم را داشته باشیم. بنابراین تصور نمی‌کنم هیچ فدراسیونی به خصوص فدراسیون‌های المپیکی در تنگنا مالی قرار داشته باشند. ما در حد توان سعی خواهیم کرد از تمام فدراسیون‌های المپیکی حمایت لازم را داشته باشیم تا دچار کمبود اعتبارات نباشند.

هاشمی همچنین در رابطه با حضور زهرا نعمتی در المپیک ریو و اینکه چه انتظاری از او برای کسب مدال دارید؟ تاکید کرد: زهرا نعمتی همین که توانست سهمیه المپیک را کسب کند از نظر ما یک قهرمان است. نعمتی کار بزرگی انجام داده و امروز این افتخار را داشته که به عنوان پرچمدار المپیک معرفی شود. البته پرچمداری کار وی را سخت‌تر خواهد کرد اما با انگیزه و پشتکاری که این ورزشکار دارد و با تلاش‌هایی که برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده خود انجام داده، من یقین دارم در المپیک نیز می‌تواند یکی از ورزشکاران موفق کاروان ایران باشد اما اعتقاد ندارم که ورزشکار را برای مدال‌آوری تحت فشار قرار داد. زیرا المپیک رویداد بزرگی است و تمام بهترین‌های دنیا با هم به رقابت می‌پردازند. به هر شکل اگر امروز وی به عنوان پرچمدار انتخاب شود، نشان از اعتماد جامعه ورزش به زهرا نعمتی است و اینکه معتقد هستند وی از توانایی‌های بالایی هم در المپیک و هم در پارالمپیک برخوردار است.

رییس کمیته ملی المپیک درباره تعامل کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش و جوانان در جهت حمایت از فدراسیون‌ها نیز تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت مدال‌آوری قهرمانان ما در المپیک ظرفیت بالایی است و ما باید با حمایت از مربیان بویژه ورزشکاران تلاش کنیم که آن‌ها بتوانند در المپیک ریو مدال‌های خوشرنگی کسب کنند. امروز ما سعی کردیم تعامل خوبی را با وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم تا فدراسیون‌ها از نظر مالی دچار دغدغه خاصی نباشند و ضمن اینکه فدراسیون‌ها استقلال کاری خود را حفظ کنند. ما باید بتوانیم تا جایی که امکان دارد فضای ورزشی را به دور از هر گونه تنش مدیریت کنیم تا ورزشکاران ما بتوانند در المپیک در شرایط بسیار خوبی نقش‌آفرینی کنند. اگر امروز من بخواهم با حرف‌های خود باعث ایجاد تنش شوم قطعا این مسئله اثر معکوسی روی جامعه ورزش خواهد داشت. تمام تلاش ما این است تا با هماهنگی خوبی که با وزارت ورزش و جوانان انجام می‌دهیم، بتوانیم فدراسیون‌های المپیکی را در اولویت قرار دهیم تا بدون هیچ گونه نگرانی در صحنه المپیک حضور پیدا کنند.

هاشمی در پایان در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کنید وضعیت ما در المپیک ریو از نظر مدال‌آوری به چه شکلی باشد، افزود: در حال حاضر اظهار نظر کارشناسی زود است و ما هنوز بسیاری از رشته‌های ورزشی داریم که موفق به کسب سهمیه نشده‌اند و فرصت کسب سهمیه دارند. عقل حکم می‌کند که شرایط ورزشکاران خود را در خردادماه که دیگر تمام ورزشکاران موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند در آن زمان بررسی کنیم و قضاوت خوبی را درخصوص ورزشکاران خود داشته باشیم اما من معتقدم ظرفیت مدال‌آ‌وری قهرمانان ما در المپیک ظرفیت بسیار خوب و بالایی است.

انتهای پیام

کد N1149090

وبگردی