آفتاب
رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی عنوان کرد

ارتباط کشورهای توسعه یافته، زمینه‌ساز ارتقاء مهارت دانشجویان

ارتباط کشورهای توسعه یافته، زمینه‌ساز ارتقاء مهارت دانشجویان

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در نظر داریم تا با ارتباط با کشورهای توسعه یافته از تجارت و دستاوردهای آنها برای ارتقاء سطح مهارت در بین دانشجویان بهره ببریم که تاکنون با کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و سوئیس گفت‌وگوهایی انجام شده و در راستای انعقاد تفاهم نامه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمد اخباری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است که وظیفه مهارت و کارآفرینی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه تقاضا محور بوده و وظیفه دارد نیاز روز بازار کار را تبدیل به رشته و دوره کرده و بر مبنای نیاز تکنسین و کارشناس کشور را تامین کند که در این خصوص در کشور منحصر به فرد است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاه بدون تامین بودجه از دولت بوده که درآمد آن توسط بخش خصوصی و غیر دولتی و دولتی‌های خودگردان اداره می‌شود.

اخباری با اشاره به اینکه در این دانشگاه 550 هزار نفر دانشجو در 800 رشته تحصیل می‌کنند و بیش از 45 هزار نفر مدرس دارد، افزود: رشته تحصیلی این دانشگاه هر کدام شامل 4 شغل است که حدود 3200 شغل توسط این رشته‌ها پوشش داده می‌شود.

وی از رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی کشور خبرداد و گفت: تا پایان سال بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها انجام خواهد شد که بعد از آن بسته‌های آموزشی برای دانشگاه‌ها براساس رتبه ارائه خواهد شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاکید کرد: راه‌اندازی مرکز تربیت مدرس از برنامه‌های انجام شده در سال 94 است که در قالب این برنامه از تجارب خبرگان هر رشته در راستای تدریس بهره برده که این مرکز برای بازآموزی و نوآموزی خبرگان تاسیس شده است.

اخباری عنوان کرد: با شروع به کار مرکز تربیت مدرس تاکنون حدود 10 درصد مدرسین دانشگاه‌های علمی کاربردی را خبرگان تشکیل می‌دهند که در نظر داریم تا اواسط برنامه ششم این مقدار را به 30 درصد برسانیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، با اشاره به اینکه تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی رواج رشته‌های غیردولتی است، تصریح کرد: در نظر داریم تا هنر و صنایعی که در حال از بین رفتن است با هزینه‌های کم قابل راه اندازی را در این دانشگاه رواج دهیم.

اخباری با اشاره به اینکه این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شود، افزود: در خصوص تطبیق مدرک با نظام مهندسی مشکلاتی وجود داشت که این مشکل با برگزاری جلساتی با این سازمان رفع شده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات دانشگاه توسعه نامتوازن بوده که در تلاش هستیم دانشگاه‌ها را ماموریت‌گرا کرده این امر در آینده نزدیک در تمامی دانشگاه‌های جامع علمی‌کاربردی اجرا خواهد شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، با اشاره به اینکه بازنگری رشته‌های تحصیلی این دانشگاه متناسب با نیاز روز بازار کار از محورهای اساسی این دانشگاه در برنامه ششم توسعه است، خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح علمی مدرسان و مهارت آنها، برنامه کیفیت بخشیدن و استاندارد‌سازی مراکز تابعه دانشگاه در سراسر کشور و ماموریت‌گرا کردن مراکز بر اساس رشته‌های موجود از دیگر محورهای اساسی این دانشگاه در برنامه ششم توسعه است.

انتهای پیام

کد N1148831

وبگردی