آفتاب
عضو شورای شهر اهواز:

عملکرد زنان عضو شورای شهر زیر ذره‌بین است

عملکرد زنان عضو شورای شهر زیر ذره‌بین است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: عملکرد زنان عضو شورای شهر در مقایسه با اعضای مرد شورا، زیر ذره‌بین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، زیبا صالح‌پور در نشست تخصصی بررسی مسایل و مشکلات بانوان خوزستان که امروز (27 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هر چند عملکرد مردان حاضر در شورای شهر در شهرهای مختلف در کنار زنان عضو شورا با مسئولیتی مساوی دیده می‌شود ولی عملکرد زنان در شوراهای شهر با ذره‌بین درشتی دیده می‌شود و اگر زنان عضو شواری شهر کار خوبی انجام دهند بسیار برجسته می‌شود و چنانچه ضعفی در عملکرد زنان عضو شورا شهر باشد نیز آن ضعف به همان اندازه برجسته خواهد شد.

وی ادامه داد: این برجسته‌سازی خود یک فرصت است و باید زنان عضو شورا از این فرصت استفاده کنند.زیرا هر عملکردی از هر زن عضو شورا سربزند به کل جامعه زنان تعمیم داده می‌شود و این عملکرد اعضای شورا است که زمینه اعتماد نسبت به مدیریت زنان را ایجاد می‌کند.

صالح‌پور افزود: فعال‌ترین اعضای زن شورا، در شورای دوره اول بودند و دوره اول به دلیل همدلی و همراهی اعضای زن حاضر در آن بسیار موفق عمل کرد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: مقایسه عملکرد اعضای زن شورای اول با اعضای زن شورای فعلی نشان می‌دهد که زنان عضو شورا در پیشبرد اهداف زنان دچار عقب‌گرد شده‌اند و آن اقتدار شورای اسبق را ندارند.

وی گفت: همان‌طور که در قانون آمده نباید نگاه جنسیتی نسبت به شورا داشت و همچنین زنان شورا ضرورتا باید همجنسان خود را بیشتر درک کنند. تاکنون در شورای شهر اهواز هر آنچه را که زنان عضو بر سر آن توافق داشته و یک‌صدا پیگیر آن بوده‌اند، مخالفتی با آن نشده و این یک‌صدایی مثمر ثمر بوده است ولی چنانچه از موضوعی مربوط به زنان از سوی زنان عضو شورا دفاع نشود، مردان عضو شورا نیز از آن بی‌توجه می گذرند و فراموش می‌کنند که زنان نیز 50 درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند.

صالح‌پور در خصوص احداث پارک بانوان در اهواز گفت: هر چند تعداد پارک‌های بانوان در اهواز از آنچه باید کتر است ولی شهرداری ایجاد پارک بانوان خوب عمل کرده است. در حال حاضر پروژه دو پارک بانوان در اهواز اجرایی شده که پارک بانوان منطقه گلستان در حال بهره‌برداری است و دیگری پارک بانوان منطقه نیوساید است که اجرای آن در دست اقدام است.

وی افزود: از میزان بودجه شهرداری که اعضای شورا درروز گذشته در حال بررسی و تصویب آن بودند، حداقل 40 درصد را برای ایجاد فضای مربوط به بانوان تقاضا کرده‌ایم. همچنین اعضای شورا در زمینه مراجعات زنان بیمار و بی‌سرپرست نیز براساس مصوبات کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ آذر زمان‌پور، دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: محلی مناسب برای ایجاد پارک بانوان در منطقه نیوساید انتخاب شده و متناسب با شرایط بانوان کارهای اجرایی آن در دست اقدام است و به نظر می‌رسد موقعیت پارک بانوان نیوساید در مقایسه با پارک بانوان گلستان که ساختمان‌های اطراف بر آن اشراف دارند، مناسب‌تر باشد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه زنان، دو طرح برای مناطق منبع آب و ملاشیه در خصوص ایجاد مراکز اشتغال‌زا به تناسب توانایی بانوان، به شهردار اهواز ارائه شده است.

زمان‌پور گفت: به عنوان عضو شورای شهر از وضعیت کانون فرهنگی و اجتماعی در شهر اهواز اطلاعی نداریم ولی از هر گونه تلاشی در راستای خدمت به زنان دریغ نمی‌شود. همچنین بسیاری از بانوان نیازمند نگاه مهربان مدیرانی هستند که در چرخه مدیریتی خود آنها را لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ سهمیه دلفیه، عضو شورای شهر شوشتر، نیز در این نشست خواستار ایجاد مجمع مشورتی بانوان برای آشنایی و مشور 33 زن عضو شورای شهر خوزستان شد.

همچنین خدیجه دلفی، عضو شورای شهر شیبان در خصوص وضعیت شورای شهر شیبان اظهار کرد: با وجود این‌که جمعیت زنان شهر شیبان در مقایسه با مردان بیشتر است ولی برخی از مردان حاضر در شورای شهر بر سر راه طرح‌های زنان عضو شورا از جمله طرح پارک بانوان شهر شیبان کارشکنی می‌کنند.

به گزارش خبنگار ایسنا؛ ناهید فخری، عضو شورای شهر رامشیر نیز گفت: برای جمع‌آوری کامیون ها از سطح شهر رامشیر بسیار تلاش کردیم و به صورت مستمر به دادستان رامشیر گزارش می‌دهیم. در این زمینه مردان عضو شوار از آن‌جا که امکان داشت به دلیل رسیدگی به مساله جمع‌آوری کامیون‌ها در مرحله بعد انتخابات شوراها رای نیاورند، در این زمینه ورود نمی‌کردند ولی در نتیجه طی جلساتی که با شهردار و دادستان برگزار شد کار به نتیجه رسید و حکم قضایی جمع‌آوری این کامیون‌ها از سطح شهر داده شد.

کبری ابوعلی، عضو شورای شهر بهبهان نیز بیان کرد: تنها یک اتاق از کانون فرهنگی اجتماعی شهرداری بهبهان به امور بانوان تخصیص داده شده است. همچنین زمانی که استاندار خوزستان احکام زنان بخشدار را دادند واقعا خبر مسرت‌بخشی بود که نشان می‌داد دریچه امیدی برای بانوان باز شده است ولی این احکام تاکنون اجرا نشده است.

انتهای پیام

کد N1148549

وبگردی