آفتاب

«دسترسی محدود صدا» در موزه‌ هنرهای معاصر

«دسترسی محدود صدا» در موزه‌ هنرهای معاصر

کانون موسیقی معاصر برنامه «دسترسی محدود صدا» را شامل تبادل هنرمندان ایرانی و بین‌المللی در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دسترسی محدود صدا» مجموعه‌ی اجراهای صدا به‌صورت تبادل هنرمندان ایرانی و بین‌المللی است و با توجه به معماری ویژه موزه‌ هنرهای معاصرتهران، دو اجرای صدا طراحی شده است که هنرمندان آلمانی، لهستانی و ایرانی را گرد هم می‌آورد.

روز پنجشنبه 29 بهمن، دوئت «معتبر - روسلر» و شنبه اول اسفندماه دوئت «اسپکترو» ساعت 17 در سرسرای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

دوئت «معتبر- روسلر» مستقر در شهر لاهه‌ی هلند با ترکیب المان‌هایی از جهان بیرون و منابع صوتی انتزاعی که به‌صورت مصنوعی تولید شده‌اند، به تولید صداهایی پرداخته‌اند که به‌سختی قابل تعریف است.

قطعه‌ها در داخل یک قالب اکیدا ثابت، بداهه‌نوازی می‌شوند و محتوای آن‌ها از سه عنصر اصلی تشکیل شده است؛ گیتار کلاسیک (که لئونی روسلر آن را می‌نوازد)، اجرای الکترونیک صداهای گلیچ (توسط سهراب معتبر) و مناظر صوتی‌ تهیه‌شده از طریق ضبط‌ میدانی (توسط روسلر). این گروه دو نفره به‌تازگی آثار خود را در کشور هلند و همچنین در شهر برلین به اجرا درآورده‌اند و مقصد بعدی آن‌ها تهران خواهد بود.

دوئت اسپکترو از سال ١٣٩٢ بر اجراهای زنده‌ی الکترونیک و الکتروآکوستیک تجربی تمرکز دارد که گاهی با فرم‌های سازه‌ای پیچیده و بقیه اوقات بر پایه‌ی بداهه‌نوازی‌های آزاد دنبال شده‌اند. موزیک دوئت اسپکترو همواره بر پدیده‌های سایکوآکوستیک و ادراک شنیداری تمرکز داشته است. آن‌ها همیشه مخاطب را به دنیای ناشناخته‌ای از صداهایی که برای هر پروژه خلق می‌کنند، فرا می‌خوانند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌ی «دسترسی محدود صدا» روزهای 29 بهمن و یکم اسفندماه به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

انتهای پیام

کد N1148462

وبگردی