آفتاب
اجمالی/ زاکانی در نشست خبری تشریح کرد:

جلسه ۲هفته یک بار باند دلالی در دفتر روحانی/ نقش برادر رئیس جمهور

جلسه ۲هفته یک بار باند دلالی در دفتر روحانی/ نقش برادر رئیس جمهور

نماینده مردم تهران در مجلس با افشای جزئیاتی از فساد اقتصادی در حال وقوع در کشور، به جلسه دو هفته یک بار باند مخوف دلالی برای ارتباط با خارج در دفتر رئیس جمهور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست بررسی و افشای اسناد سازمان فساد در گلوگاههای اقتصادی کشور که با عنوان «گزارش یک فاجعه» در خبرگزاری فارس برگزار شد با اشاره به دلایل پرداختن به این مسئله در مقطع فعلی گفت: دفاع از حقوق ملت و جلوگیری از موفقیت مافیای پورسانت، عمل به سوگندی که به عنوان نماینده مردم یاد کرده ایم و کمک به دولت برای مبارزه با فساد از مهمترین ضرورت های طرح این مسائل است.

وی با اشاره به فرمان دهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: سالها گذشت و چون کسی با مفاسد مبارزه نکرد، باعث گلایه مجدد ایشان در اواخر دهه ۸۰ شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز از خطر بزرگی صحبت می کنم که کشور را به طرز بی سابقه ای تهدید می کند و نوعی غارت در ابعاد ملی در حال وقوع است و با مشارکت شبکه وسیعی در حال انجام است که بخش قابل توجهی از دولت را آلوده کرده است.

زاکانی تصریح کرد : یک شبکه مشکوک به جای آنکه به توافق هسته ای به عنوان زیر ساخت حل مشکلات کشور نگاه کند، در حال دلالی است و عملیات بی سابقه بدهکاری ملی به طور سازماندهی شده راه افتاده است.

وی ادامه داد: یک شبکه پورسانت گیری و دلالی مخوف با مشارکت عواملی در نهادهای مختلف دولتی و در تعامل مستمر با خارج از کشور که برخی از آنها با سرویس های جاسوسی نیز ارتباط دارند، در جهت فروختن کشور فعال شده اند و کشورفروشی راه انداخته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور محترم به جای گشتن به دنبال مفاسد، به برادر خود و دفتر رئیس جمهور نگاه کند؛ به وزارت نفت نگاه کند که امثال آقای حسینی در قراردادهای نفتی چه خیالی در سر می پرورانند.

جلسه دو هفته یک بار سیروس ناصری و جمعی دیگر در دفتر رئیس جمهور برای اتصال به خارج

زاکانی با بیان اینکه وزارتخانه های امور خارجه، راه، ارتباطات و رفاه مورد توجه این باند قرار دارد، گفت: همان آنهایی که با زمینه سازی شرایط برای قبول قطعنامه ۵۹۸ جام زهر را به امام (ره) نوشاندند و همان آنهایی که در دور اول مذاکرات هسته ای در سال ۸۲ محور جریانات بوده اند، و همه مسائل را به انجماد کشاندند، و امثال آقای سیروس ناصری، امروز میدان داری جدیدی را آغاز کرده اند.

وی افزود: امروز عده ای به بهانه شرایط بعد از برجام، کشور را در مسیری قرار داده اند که نتیجه آن خسارت برای کشور است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نمی شود هر دو هفته یک بار جلسه ای در دفتر رئیس جمهور تشکیل شود و امثال سیروس ناصری خودشان را از اروپا به این جلسه برسانند و زیرساخت های اتصال کشور به شرکت های خارجی و عقیم سازی کشور را فراهم کنند.

زاکانی تاکید کرد: عده ای به بهانه زمینه سازی برای سرمایه گذاری خارجی، به پورسانت گیری خود می اندیشند.

وی ادامه داد: در قرارداد گازی کرسنت، عده ای گاز را به ثمن بخس و کمتر از قیمت واقعی قرارداد بستند و مسیری که در این قرارداد با هنرمندی آقای زنگنه وزیر نفت و تیمش رقم خورد، نشان داد که حداقل دو گروه در این رابطه دلالی کرده اند؛ گروه اول در سالهای ۷۹ تا ۸۰ با محوریت مهدی هاشمی رفسنجانی و عباس یزدان پناه یزدی و گروه دوم در سال ۸۳ با محوریت علی ترقی جاه.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: چک های کسانی که امروز در دولت ادعای مبارزه با فساد اقتصادی را دارند، در دست ما است که از ترقی جاه پول گرفته اند. حزب اعتدال و توسعه که امروز با حمایت رئیس جمهور داعیه این لیست دادن در انتخابات را دارد از این قبیل است و آقای نوبخت باید پاسخ دهد.

ادامه دارد...

 

کد N1148384

وبگردی