آفتاب

پشه‌های ناقل زیکا، بزرگترین تهدید عمومی در برزیل

پشه‌های ناقل زیکا، بزرگترین تهدید عمومی در برزیل

پشه‌های آئدس که عامل شیوع ویروس زیکا در سراسر آمریکای لاتین هستند به بزرگترین تهدید عمومی در برزیل تبدیل شده‌اند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دولت برزیل برای مقابله با این پشه‌ها که ناقل زیکا، تب دنگی و چیکونگونیا هستند، کمپین ملی یک روزه‌ای به راه انداخته و تعداد 220 هزار نیرو به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و کمک به از بین بردن شرایط تکثیر این حشرات، به نقاط مختلف این کشور اعزام کرده است.

در این طرح یک روزه، میلیون‌ها بروشور در بین مردم برزیل توزیع و ساختمان‌های اداری و مسکونی ضدعفونی شده‌اند. همچنین رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت برزیل به منظور مقابله با شیوع و گسترش این حشره که می‌تواند عامل بروز نارسایی مادرزادی میکروسفالی در نوزادان باشد به این کمپین پیوسته‌اند.

مقامات برزیلی تاکنون سه مورد فوتی مرتبط با ویروس زیکا را تایید کرده‌اند و به گفته آنها، بدن مبتلایان به آن نیز بر اثر بیماری‌های دیگر ضعیف می‌شود. شیوع این ویروس با افزایش موارد ابتلا به میکروسفالی همراه بوده است.

از اواخر سال گذشته (2015) بیش از 5000 مورد مشکوک به میکروسفالی در برزیل ثبت و در حال حاضر 462 مورد ابتلا به این عارضه مادرزادی در برزیل تایید شده است.

به گزارش شینهوا، در بیشتر مبتلایان به ویروس زیکا علائمی دیده نمی‌شود و در مابقی بیماران هم تب و حساسیت‌های پوستی خفیف ظاهر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) با گسترش این ویروس در منطقه آمریکای لاتین وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده است.

انتهای پیام
کد N1148216

وبگردی