آفتاب

لزوم حضور آکادمیک معارف دینی در محافل برون‌مرزی

لزوم حضور آکادمیک معارف دینی در محافل برون‌مرزی

یک مبلغ بین‌الملل و پژوهشگر فرهنگی گفت: امروز دنیا تشنه مفاهیم ناب اسلام است که در این عرصه لازم است معارف دینی در محافل آکادمیک دنیا به گوش تشنگان اسلام برسد.

یک مبلغ بین‌الملل و پژوهشگر فرهنگی گفت: امروز دنیا تشنه مفاهیم ناب اسلام است که در این عرصه لازم است معارف دینی در محافل آکادمیک دنیا به گوش تشنگان اسلام برسد.

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری‌سهروردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: امروز طلاب باید از قالب سنتی منبر که فقط مخاطب خاص خودشان را داشت خارج شوند و در گستره وسیعی مفاهیم دینی را به مردم عرضه کنند، محافل علمی و آکادمیک یکی از این محافل است که باید طلاب در آن‌ها حضور جدی و فعال داشته باشند.

وی افزود: دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین برنامه جامع زندگی را در اختیار انسان‌ها قرار داده است و طلاب، منادیان این دین الهی هستند که باید اشرافیت کامل به همه ابعاد آن داشته باشند و در کلام آخر باید نسبت به تحولات و جریاناتی که مربوط به دین مبین اسلام و مخاطبان اصلی آن در سراسر دنیا می‌شود به‌روز و مجتهد باشند و همگام با نیازهای روز دنیا حرکت کنند که یکی از این نیازها مربوط به حضور جدی در محافل آکادمیک در جامعه می‌شود.

جهانگیری‌سهروردی تصریح کرد: امروز اسلام به‌صورت خشن با تکیه بر دلار به جهان معرفی می‌شود که در این عرصه وظیفه مبلغان دینی بسیار سنگین است؛ چرا که باید در مقابل تبلیغات نادرست از اسلام، مبلغان دینی چهره زیبا با عطوفت و مهربانی را از اسلام عرضه کنند که یکی از این عرصه‌ها حضور در فضاهای علمی در سراسر دنیاست.

وی یادآور شد: حضور عالم دینی در این‌گونه محافل موجب می‌شود تا کسانی که بر ضد دین اسلام فعالیت می‌کنند در اجرای نقشه‌های شوم‌شان شکست بخورند. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز ما باید آنقدر قدرتمند برای معرفی دین اسلام گام برداریم تا کسی جرأت خدشه‌دار کردن چهره اسلام را نداشته باشد، پس باید آگاه باشیم که اگر بخواهیم ضعیف عمل کنیم دشمنان اسلام بر ما مسلط خواهند شد.

جهانگیری‌سهرودی خاطرنشان کرد: طلاب زمانی می‌توانند در عرصه تبلیغ موفق باشند که در خود دغدغه معرفی صحیح دین اسلام را داشته باشند و در این کار از قالب‌های روز استفاده کنند، زیرا مخاطب امروز بسیار متفاوت‌تر از مخاطب دیروز است و از آگاهی بسیار خوبی برخوردار است و به دنبال کسی است که پاسخ درستی برای سوالاتش داشته باشد و مبلغ دینی اگر به‌روز و از سطح مطالعاتی خوبی بهرمند باشد می‌تواند پاسخ همه سوالات را بدهد.

انتهای پیام

کد N1148127

وبگردی