آفتاب

آخرین وضعیت درمان سوختگی مادر باردار و ارجاع پرونده تخلف به دادگاه

آخرین وضعیت درمان سوختگی مادر باردار و ارجاع پرونده تخلف به دادگاه

مشاور وزیر بهداشت ضمن اشاره به دستور و تاکید وزیر بهداشت برای پیگیری وضعیت مادری که هنگام سزارین در بیمارستان شهید چمران تهران دچار آسیب شده بود، گفت: به دنبال اقدام معاونت درمان وزارت بهداشت، تیم تخصصی وضعیت این بیمار را تحت نظر دارند و فعلا وضعیت وی پایدار و رو به بهبود است.

دکتر عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور معاون درمان وزیر بهداشت در بیمارستان محل بستری مادر مذکور در پی دستور وزیر بهداشت، ادامه داد: به دنبال اقدامات و دستور معاون درمان وزارت بهداشت تیمی تخصصی وضعیت این مادر را تحت نظر و کنترل دارند. بر اساس بررسی‌ها و اقدامات انجام شده فعلا وضعیت بیمار پایدار و رو به بهبود است و خطری سلامت وی را تهدید نمی‌کند.

زارع‌نژاد تاکید کرد: اقدامات درمانی مناسب برای این بیمار انجام شده و وضعیت روحی وی نیز بهتر شده و هوشیار است. اکنون نیز به دستور معاون درمان وزارت بهداشت زیر نظر کادری از پزشکان مجرب، مراحل درمان را سپری می کند و مشکل خاصی وجود ندارد.

بررسی وضعیت درمان مادر باردار از سوی معاون وزیر بهداشت

وی گفت: همچنین بخشی از صورت بیمار که دچار آسیب شده بود، پیوند شده و مراحل درمان او به طور دقیق و کامل در حال انجام است.

زارع‌نژاد درباره بیمارستان محل مداوای این بیمار نیز به ایسنا گفت: هرچند این حادثه در بیمارستان شهید چمران تهران رخ داده ولی در حال حاضر بیمار حادثه دیده در بیمارستان دیگری تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارد. نظارت بر روند درمان این بیمار نیز دنبال می‌شود.

زارع‌نژاد تاکید کرد که پرونده این حادثه برای بررسی زوایا و علت پر شدن کپسول با گازی غیر از اکسیژن به دادگاه ارسال شده است.

گفتنی است؛ حدود یک ماه گذشته در بیمارستان شهید چمران تهران (این بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت نیست) مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار آسیب در ناحیه لب، دهان و ریه شد. این مادر که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق گازی که اشتباها به جای گاز تنفسی حین بیهوشی به او وصل شده بود، دچار آسیب شد.

همچنین عکس‌هایی از بیمار مبتلا به سوختگی شدید در برخی از رسانه‌ها منتشر و به این بیمار منتسب شده است که روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن تکذیب این موضوع، این عکس‌ها را مرتبط با این بیمار ندانست.

انتهای پیام

کد N1147565

وبگردی