آفتاب

اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای همکاری در برنامه توسعه پایدار زاگرس مرکزی

اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای همکاری در برنامه توسعه پایدار زاگرس مرکزی

نماینده مقیم سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل متحد برای اجرای برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گری لوئیس در مراسم انعقاد «تفاهم‌نامه مشترک برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی» گفت: از دید سازمان ملل متحد، سابقه همکاری 10 ساله در حوزه زاگرس نشانه موفقیت بالایی است.

وی با بیان اینکه نقش سازمان ملل متحد آن است که برای کشورهای عضو در حل چالش‌های جدی زیست‌ محیطی راهکارهایی یابد، گفت: سازمان ملل متحد، در حالی از این برنامه موفق جدا می‌شود که دولت اجرای آن را بر عهده گرفته است و دیگر نیازی به حضور سازمان ملل نیست.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد با بیان اینکه طی سه سال اخیر حضور در ایران متوجه چالش‌های محیط زیستی بسیاری وجود دارد، گفت: اهمیت دارد که بدانیم از منابع محیط زیستی چطور باید استفاده کنیم.

لوئیس با بیان اینکه مرکز هر چیزی آب است، گفت: با توجه به اهمیت آب و با توجه به اینکه زاگرس 50 درصد آب منطقه را تولید می‌کند و برج آب ایران نامیده می‌شود، اهمیت دادن به این منطقه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه تجربه همکاری سازمان ملل متحد با ایران در این منطقه منتهی به پروژه‌های پایلوت منطقه‌ای شده است، اظهار کرد: این پایلوت‌ها می‌توانند راهگشای حل مساله محیط زیستی در منطقه باشند بنابراین بعد از اینکه فرآیند درگیر بودن سازمان با این پروژه به پایان می‌رسد، این پروژه به چهار استاندار اصفهان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و همچنین به سازمان‌های حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت کشور تحویل داده می‌شود و آنها این مسیر را ادامه خواهند داد.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه مشتاق دیدن نتایج نهادینه شده و بومی شدن این فعالیت در استان‌های مذکور هستیم، گفت: در فرآیند بومی‌سازی برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی به همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت کشور و سازمان محیط زیست احتیاج است. همچنین سازمان ملل برای همکاری در هر مرحله اعلام آمادگی می‌کند.

لوئیس با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری پروژه زاگرس را تحویل دولت خواهیم داد، گفت: سازمان ملل همچنان در کنار در سازمان محیط زیست خواهد بود و به دنبال کمک و حمایت این سازمان برای اجرای پروژه است.

انتهای پیام

کد N1146850

وبگردی