آفتاب

عربستان میزبان نیروی 20 کشور در رزمایش نظامی "رعد شمال"

عربستان میزبان نیروی 20 کشور در رزمایش نظامی "رعد شمال"

عربستان از رسیدن نیروهای شرکت کننده در بزرگترین رزمایش نظامی در تاریخ منطقه به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این رزمایش که در عربستان برگزار می‌شود و ریاض آن را بزرگترین رزمایش در تاریخ خاورمیانه می‌داند حدود 20 کشور عربی و اسلامی شرکت می‌کنند تا "پیام واضحی" را درباره آمادگی خود برای به اصطلاح حفظ امنیت منطقه و جهان به مردم برسانند.

این رزمایش قرار بود روز سه شنبه گذشته آغاز شود اما عربستان تصمیم گرفت روز گذشته رسما آغاز این رزمایش را اعلام کند.

این رزمایش‌ها که نیروی زمینی، دریایی و هوایی در آن شرکت می‌کنند در سایه تصمیم عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در چارچوب ائتلاف ضد داعش برگزار می‌شود.

عربستان حتی جنگنده‌های خود را برای شرکت در عملیات علیه داعش به پایگاه اینجرلیک ترکیه فرستاده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز گذشته اعلام کرد: طی ساعات آینده نیروهای شرکت کننده در رزمایش رعد شمال به عربستان می‌رسند.

در این رزمایش که در شهر حفر الباطن در شمال عربستان برگزار می‌شود، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر، مراکش، پاکستان، مالزی،اردن، سنگال، چاد، تونس و چند کشور دیگر و همچنین نیروهای سپر جزیره شرکت می‌کنند.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد: این رزمایش در نوع خود از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده، تجهیزات نظامی و مشارکت وسیع تانک‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های دفاعی و نیروی دریایی برای بالا بردن سطح آمادگی ارتش‌های عربی بزرگترین رزمایش به حساب می‌آید.

برخی منابع این رزمایش را در راستای تصمیم عربستان برای مداخله زمینی در سوریه می‌دانند.

انتهای پیام

کد N1146243

وبگردی