آفتاب

برگزاری عصر شعر «ترنم سپیده»

برگزاری عصر شعر «ترنم سپیده»

عصر شعر « ترنم سپیده» با موضوع «شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم به کوشش گروه کبوتران حرم انجمن ادبی آستان مهر، در سالن شهید دستغیب شاهچراغ (ع)، با حضور آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب، استادان، مدرسان و هفتاد تن از شاعران برتر استان فارس و کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: انقلابی که به دست یک انسان کامل، مرجع شیعه، شخصیت علمی و معنوی برپا شده، ملت مسلمان ایران را همراه خود کرد. چون ندای او منطبق با ندای فطرت بود و به سمت و سوی هدف مقدس پیش رفتند تا در بیست و دو بهمن 57 به پیروزی رسیدند.

وی افزود: این پیروزی دنیا را شگفت زده کرد که اینها با چه مرام، عقیده و با چه توان و قدرتی توانستند یک رژیم تا دندان مسلح و متکی به پشتوانه استکبار را به زانو در آورند و طبعا باید به نقش حرم‌ها و اماکن متبرکه را در این موضوع در نظر گرفت.

دستغیب ادامه داد: اگر ندای مظلومی را در گوشه‌ای از جهان بشنوید، چنانچه مسلمان هم نباشد که فریاد سر می‌دهد به دادم برسید و در صورت امکان جوابش را ندهید، مسلمان نیستید. این مردم اطراف ما، در فلسطین، سوریه ، عراق و ... که مورد ظلم و ستم هستند وحتی یمن که ماه‌هاست زیر بمباران آل سعود قرار دارد و ندایشان بلند است که به دادمان برسید، اگر از کوچک‌ترین امکانات برخوردار باشیم، لازم است از آنها دفاع و حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: امروز هم با تمام توان و امکانات مانند زمان دفاع‌مقدس باید از هر جهت در دفاع از حرم بکوشیم و یاد شهدای عزیز و والامقام مدافع را گرامی بداریم.

خادمان فرهنگی حضرت شاهچراغ و گروهی از استادان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی علوم قضایی از مهمانان ویژه عصر شعر بودند.

انتهای پیام

کد N1146063

وبگردی