آفتاب
با انتقاد از برنامه دولت برای کاهش اختیارات شهرداری‌ها

یک مقام مسئول در شهرداری تهران: متمرکزسازی عوارض شهرداری‌ها غیرقانونی‌است

یک مقام مسئول در شهرداری تهران: متمرکزسازی عوارض شهرداری‌ها غیرقانونی‌است

تغییر نحوه واریز مستقیم مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها در لایحه برنامه ششم توسعه از مواردیست که مورد انتقاد شهرداری تهران قرار گرفته زیرا موجب حذف ردیفی از درآمدهای پایدار شهری می‌شود.

مهدی رزمی مدیرکل تشخیص و وصول درآمد معاونت مالی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این باره گفت:‌ متاسفانه پیشنهاداتی از جانب دولت به مجلس رفته تا براساس آن بخشی از اختیارات شهرداری‌ها کم یا در اختیار استانداری‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این اتفاق خطرناک است چرا که مالیات برارزش افزوده یکی از منابع درآمدهای پایدار شهری است و امیدواریم دولت و مجلس در این خصوص تجدیدنظر کنند.

وی با بیان اینکه براساس ماده 73قانون شهرداری‌ها عوارض هر شهر پس از وصول باید صرف همان شهر شود، افزود: اینکه همه عوارض متمرکز و پس از آن برای امورات شهرهای دیگر صرف شود؛ غیرقانونی است.

رزمی همچنین درمورد چرایی عدم تخصیص سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی نیز با بیان اینکه مکانیزم خزانه پیچیده است و باید ردیف اعتباری تخصیص داده شود، گفت: براساس قانون 42 درصد جرایم رانندگی سهم شهرداری تهران است و این پول‌ها حق مردم تهران است نه شهرهای دیگر.

به گفته وی، مکاتبات مختلف برای احقاقا این حقوق صورت گرفته اما نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام

کد N1145897

وبگردی