آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بروکسل/ ۲

تخت روانچی اهداف سفر ظریف به بروکسل را تشریح کرد

تخت روانچی اهداف سفر ظریف به بروکسل را تشریح کرد

معاون وزیر امور خارجه گفت: ظریف در جریان حضور در بروکسل با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم‌چنین رئیس شورای اروپا و رئیس پارلمان اروپا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاز اعزامی مهر به بروکسل، مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه ضمن تشریح اهداف سفر ظریف به بلژیک اظهار کرد: وزیر خارجه کشورمان فردا و پس فردا در بروکسل ضمن دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور اروپایی با تعدادی از مقامات اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

وی افزود: ظریف در جریان حضور در بروکسل با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم‌چنین رئیس شورای اروپا و رییس پارلمان اروپا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

تخت روانچی با بیان اینکه این سفر از دو جهت برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، گفت: از یک جهت در جریان این سفر دیدارهایی بین وزیر خارجه و مقامات بلژیک صورت می‌گیرد. ما با بلژیک به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا دارای مراودات سیاسی و اقتصادی هستیم.

معاون وزیر امور خارجه هم‌چنین بعد دوم اهمیت این سفر را رایزنی ظریف با مقامات اتحادیه اروپا عنوان و تصریح کرد: هفته گذشته خانم اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد و اولین دور گفتگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپا در سطح بالا آغاز شد و ما شاهد فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا هستیم. در جریان این گفتگوها مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌یی بحث و گفت‌وگو خواهد شد و قرار است ان‌شاالله در اوایل سال آینده خانم موگرینی به تهران سفر کند.

کد N1145499

وبگردی