آفتاب

قزوین دارای دانشکده کشاورزی مستقل شد

قزوین دارای دانشکده کشاورزی مستقل شد

قزوین- در مراسمی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، فعالیت رسمی و مستقل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه در مراسمی با حضور محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم، فریدون همتی استاندار قزوین، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، فعالیت رسمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بین الملل که پیش از این تحت پوشش دانشکده فنی و مهندسی فعالیت می کرد به صورت مستقل آغاز شد.

محمد حسین امید معاون وزیر علوم در این مراسم گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی با عنوان مقدسی مزین شده و باید کاری کنیم تا این مرکز علمی در شان نام آن باشد و بتواند در کشور بدرخشد.

امید بیان کرد: قدمت چندین دهه این دانشگاه ایجاب می کند بتوانیم اهداف پیش بینی شده در زمان تاسیس که قرار بود نیمی از دانشجویان آن خارجی باشد محقق شود.

معاون اداری مالی وزارت علوم تصریح کرد: در برنامه ریزی آینده باید به گونه ای حرکت کنیم تا حداقل سالانه ۵ هزار دانشجوی خارجی بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند و پیام رسان انقلاب باشند.

وی بیان کرد: در گذشته اهداف اولیه دانشگاه پیگیری و محقق نشده و در شرایط جدید که دولت رویکرد جدی در تقویت و توسعه مراکز دانشگاهی بین المللی دارد امید است بتوانیم جایگاه دانشگاه قزوین را تقویت کنیم.

امید یادآورشد: قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است و اگر بتوانیم حلقه ارتباط این بخش ها با دانشگاه را بخوبی برقرار کنیم به نتایج ارزشمندی دست خواهیم یافت.

معاون وزیر علوم اظهارداشت: با حمایت وزارتخانه و استانداری قزوین آمادگی داریم تا زمینه ارتقاء جایگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین را فراهم کنیم.

وی از استقلال دانشکده کشاورزی در استان قزوین ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با تاسیس رشته های مورد نیاز استان و انتقال دانش از دانشگاه به داخل مزرعه زمینه مدیریت بهینه مصرف در آب و خاک و افزایش تولید در بخش کشاورزی فراهم شود.  

گروسی: رشته های جدید در دانشکده کشاورزی قزوین تاسیس می شود

در ادامه قاسم علی گروسی رئیس دانشکده کشاورزی قزوین گفت: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در حال حاضر در سه گروه بیوتکنولوژی، تولید و اصلاح نباتات، علوم باغبانی و فضای سبز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می کند.

گروسی بیان کرد: در مجموع ۳۵۰ دانشجو در این دانشکده تحصیل می کنند که قبل تحت نظر دانشکده فنی و مهندسی فعالیت می شد اما از امروز به صورت مستقل اداره می شود.

وی اضافه کرد: با این ارتقاء جایگاه علمی ضمن ارتباط بیشتر دانشکده با مراکز علمی و دستگاههای اجرایی می توان با توسعه رشته های مورد نیاز به ارتقاء علمی در کشاورزی هم کمک کرد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهارداشت: در آینده نزدیک آمادگی داریم رشته های علوم باغبانی، تولید فرآورده های محصولات کشاورزی، منابع آبخیزداری و بیوتکنولوژی گیاهان دارویی و زدایش پسماند را در این دانشکده راه اندازی کنیم.

    

کد N1145443

وبگردی