آفتاب
الجبیر خبر داد؛

سوئیس به عنوان حافظ منافع عربستان در ایران تعیین شد

سوئیس به عنوان حافظ منافع عربستان در ایران تعیین شد

وزیر خارجه رژیم سعودی در سخنانی با بیان اینکه از این پس سوئیس به عنوان حافظ منافع عربستان در ایران فعالیت می کند، گفت: سوئیس مسئولیت تسهیل ورود حجاج ایرانی به عربستان را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه رژیم سعودی از تعیین سوئیس به عنوان حافظ منافع عربستان در ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرده است: سوئیس مسئولیت تسهیل ورود حجاج ایرانی به عربستان را بر عهده خواهد داشت.

الجبیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات صلح سوریه، مدعی شد: در صورتی که این مذاکرات به شکست بیانجامد، بشار اسد نیز شکست خواهد خورد.

این ادعای وزیر خارجه سعودی در حالی مطرح می شود که این رژیم تاکنون از هیچ تلاشی برای به شکست کشاندن مذاکرات صلح سوریه دریغ نکرده است.

الجبیر همچنین ضمن تکرار ادعای همیشگی خود مبنی بر اینکه اسد مجبور است چه از طریق راهکار دیپلماتیک و چه از طریق راهکار نظامی از ریاست جمهوری کناره گیری کند، اظهار داشت: بکارگیری گزینه نظامی برای سرنگونی اسد بعید نیست.

وی بار دیگر ضمن اعلام آمادگی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه به بهانه مبارزه با داعش، اظهار داشت: در صورت شکست مذاکرات سیاسی گزینه دیگری جز گزینه نظامی در سوریه باقی نخواهد ماند.

کد N1145311

وبگردی