آفتاب

نمایشگاه معرفی دستاوردهای علمی و فناوری برپا شد

نمایشگاه معرفی دستاوردهای علمی و فناوری برپا شد

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دایر شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، پژوهشگاه پلیمر پتروشیمی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این نمایشگاه که روز یکشنبه، 24 بهمن ماه با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گشایش یافت، جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری خود را ارائه کردند.

دکتر نوبخت به همراه دکتر مضطرزاده، رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از غرفه‌های این سازمان و آخرین دستاورهای علمی و فناوری آن بازدید کردند.

آزمایشگاه مشعل‌های خانگی و صنعتی، میکروسکوپ الکترونیکی، آزمایشگاه تست موتورهای احتراق داخلی و آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی از سوی آزمایشگاه‌های مرجع سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در غرفه‌های این سازمان ارائه شد. همچنین پژوهشکده فناوری‌های فضایی با ماهواره زلزله‌شناسی آیات، سیر تحول دانش فنی دستگاه همودیالیز، تولید محصولات میکرو آلگ در مقیاس صنعتی در غرفه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور داشت.

همچنین در این نمایشگاه از غرفه مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با دستاوردهای علمی و فناوری دوربین‌های سرعت‌سنج لیزری (فاوا لیزر دو)، دستگاه تصحیح کننده الکترونیکی حجم گاز، سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز، ردیاب خودکار کابان و دستگاه دزدگیر هوشمند خودرو کارمن و شناسنامه مالکیت مهر امنیتی و ضد جعل، بازدید به عمل آمد.

طرح کلان ملی فناوری و نوآوری و دانش فنی طراحی و ساخت شبیه‌ساز سقوط آزاد، تولید نیمه‌صنعتی حشره کش‌های بیولوژیک و ردیابی، داده‌برداری و سنجش هوایی و فضایی نیز از دیگر طرح‌های کلان و ملی در غرفه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری تا روز چهارشنبه، 28 بهمن ماه امسال در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دایر است.

انتهای پیام

کد N1145287

وبگردی