آفتاب

معتادان، 70 درصد بزهکاران

معتادان، 70 درصد بزهکاران

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۷۰ درصد بزهکاران را معتادان تشکیل می‌دهند که باید پس از آزادی از زندان برای آینده آن‌ها تدابیر اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، سردار «علیرضا صالحی» در حاشیه نشست پشتیبانی ستاد راهیان‌نور استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هیچ‌کس در مجموعه نیروی انتظامی استان در بحث انتخابات بیکار نیست و برای همه مأموریت تعریف شده است، اما در لایه‌ها و مقاطع مختلف زمانی به‌کار گرفته می‌شوند. ما همه تلاش خود را برای ایجاد یک فضای امن به دور از هیچ دغدغه‌ای اعم از ترافیک و مسایل امنیتی به‌کار می‌گیریم تا مردم با خیالی آسوده با حضور در پای صندوق‌های رأی به کاندیدای مورد‌ نظر خود رأی دهند.

وی افزود: طی برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌هایی که در امر اجرای انتخابات مسئولیت دارند تصمیمات مورد‌ نظر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات اتخاذ شده که استفاده از تجربیات سال‌های گذشته نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که کمک شایانی به مجموعه انتظامی استان می‌کند.

صالحی تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما امروز در قله شعور سیاسی قرار دارند و با عزت و اقتداری که در راهپیمایی ۲۲ بهمن از خود نشان دادند در هفتم اسفند‌ماه نیز شاهد حضور با صلابت‌شان خواهیم بود تا کسانی را انتخاب کنند که برای رسیدن به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در تصویب قانون‌های مجلس بتوانند نقش‌آفرین باشند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در کاهش وقوع سرقت طی ۱۰ ماهه گذشته امسال‌ توسط استان، اظهار کرد: در تحقق این موفقیت چند عامل دخیل بودند که می‌توان به اقدمات پیشگیرانه که در رأس آن حضور و ظهور مردم بوده است، مجازات‌های دستگاه قضایی، استفاده از سیستم‌های بازدارنده و در نهایت نقش پلیس در افزایش مظنون‌گیری و هشدار به مردم در حراست و حفاظت از اموال خود اشاره کرد که خوشبختانه مردم، خود به این آگاهی رسیده‌اند که باید مراقبت از اموال خود را افزایش دهند که قطعاً همکاری مردم و نیروی انتظامی در این بسیار موثر بوده است.

وی یادآور شد: کشفیات مواد‌ مخدر هر سال بر اساس پیش‌بینی نرخی یا شاخص برای استان تعیین می‌شود که امسال نیز زنجان از آن شاخص عدول کرده است و شاهد افزایش کشفیات بودیم.

این مسئول ادامه داد: افزایش میزان کشفیات بدین معنا نیست که آمار متقاضیان افزایش یافته، بلکه سود‌آوری مواد‌ مخدر موجب وسوسه افرادی شده است که قصد دارند از راه نامشروع یک شبه به ثروت بزرگ برسند و این موجب شده تا تجارت مواد‌ مخدر پس از تجارت اسلحه در رتبه دوم دنیا قرار گیرد که خوشبختانه با وجود تجهیزات فنی پلیس و هوشیاری و رسوخ در باندهای انتقال مواد‌مخدر، بسیاری از نقشه‌های شوم آنان برملا شده است و این حاکی از دقت و هوشیاری پلیس را دارد.

انتهای پیام

کد N1144947

وبگردی