آفتاب

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی امروز برگزار می‌شود

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی امروز برگزار می‌شود

مردم جمهوری آفریقای مرکزی امروز (یکشنبه) برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس ملی به پای صندوق‌های رای می‌روند و امید می‌رود که پس از بدترین خشونت‌ فرقه‌ای از زمان صلح در دهه 60 میلادی صلح بار دیگر برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کشور شاهد کودتاها، خشونت‌ها و سوء حاکمیت‌ها از زمان پیروزی در جنگ استقلال با فرانسه شده است و حال انتظار می‌رود که با برگزاری انتخاباتی آرام گامی به سوی تولد مجدد بردارد.

دو نامزدی که برای ریاست جمهوری رقابت می‌کنند، هر دو سابقا نخست‌وزیر بوده‌اند که در کارزارهای انتخاباتی خود برای احیای امنیت و ارتقای اقتصاد در این کشور غنی از معادن اما فوق‌العاده فقیر وعده داده‌اند.

دور اول انتخابات 30 دسامبر برگزار شد و آنیسه ژرژ دولوگله 58 ساله (Anicet Georges Dologuele) که سابقا نخست‌وزیر و رئیس بانک مرکزی بود، پیروز شد.

وی به دلیل تلاش‌هایش برای ایجاد شفافیت در امور مالی دولتی در زمان تصدی این سمت به "آقای تمیز" مشهور شد و در دور اول 78 / 23 درصد رای کسب کرد.

وی امروز به مصاف فوستن آرشانژ توآدرا (Faustin Archange Touadera) که 58 سال سن دارد می‌رود که پروفسور ریاضیات است و به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرد و 4 / 19 درصد رای به دست آورد.

مردم در آفریقای مرکزی امروز همچنین علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور، در انتخابات مجدد قانونگذاری که سی‌ام دسامبر برگزار شده بود و به دلیل تخلفات بی‌اندازه کلا ملغی شد، رای می‌دهند. 1800 نامزد برای تصدی 105 کرسی مجلس ملی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1144712

وبگردی