آفتاب
رئیس مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر خبر داد

راه‌اندازی کلینیک توانبخشی ورزشی هلال احمر؛ بزودی

راه‌اندازی کلینیک توانبخشی ورزشی هلال احمر؛ بزودی

رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از اقدامات در دست انجام جهت راه‌اندازی کلینیک پزشکی - ورزشی به منظور ارایه خدمات بازتوانی ورزشی برای بیماری‌های مزمن و آسیب‌های عضلانی - اسکلتی خبر داد.

رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از اقدامات در دست انجام جهت راه‌اندازی کلینیک پزشکی - ورزشی به منظور ارایه خدمات بازتوانی ورزشی برای بیماری‌های مزمن و آسیب‌های عضلانی - اسکلتی خبر داد.

دکتر رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این که کلینیک توانبخشی ورزشی جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از اهداف توسعه‌ای فعالیت‌های این مرکز در دست بررسی و اجرا است، گفت: مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با بهره‌گیری از روش‌های نوین توانبخشی درصدد راه‌اندازی کلینیک پزشکی – ورزشی به منظور ارائه خدمات بازتوانی ورزشی برای بیماری‌های مزمن و آسیب‌های عضلانی - اسکلتی است. در این راستا هم اکنون در حال تامین امکانات و نیروهای مورد نیاز هستیم و متخصصان پزشکی – ورزشی مقیم، مکانوتراپی فعال و توانبخشی فیزیکی و مکانیکی فعال در مرکز جامع در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

وی افزود: با راه‌اندازی کلینیک توانبخشی ورزشی، بیماران نیازمند و به‌خصوص افرادی چون ورزشکاران می‌توانند صفر تا صد درمان‌های توانبخشی خود را در این مرکز دریافت کنند.

رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با بیان این که از اقدامات مرکز جامع توانبخشی، انعقاد تفاهم‌نامه با انجن‌های فعال در زمینه بیماری‌های نیازمند دریافت خدمات توانبخشی چون ام.اس، اوتیسم، ضایعات نخاعی، آلزایمر و... است، عنوان کرد: بر این اساس گردش کار به نحوی خواهد بود که همه بیماران نیازمند خدمات مورد نیاز خود را از این بخش دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به بخش عمده دیگری از خدمات توانبخشی فیزیکی در این مرکز، گفت: از جمله بخش‌های فعال در مرکز جامع، بخش فیزیوتراپی است که مجهز به کارکنان بسیار باتجربه و دستگاه‌های پیشرفته‌ برای ارائه خدمت به مردم است که از جمله آنها می‌توان به «ایزوکینتیک»، «شاک ویو»، «مگنت لیزر»، «ویبریشن تراپی» و «آب درمانی» و سایر دستگاه‌های معمول فیزیوتراپی اشاره کرد.

موسوی با اشاره به این که در بخش کار درمانی مرکز جامع توانبخشی نیز با به‌کارگیری کادر درمانی مجرب، خدمات مختلفی ارائه شده و از بخش‌های فعال در توانبخشی فیزیکی است، اظهار کرد: در این زمینه دستگاه‌های پیشرفته‌ای در مرکز همچون هوبر و لوکواستیشن و سایر دستگاه‌های معمول در کار درمانی وجود دارد و خدمات لازم به بیماران ضایعات نخاعی، سکته‌های مغزی، کودکان سی.پی و ... ارائه می‌شود که این دستگاه‌ها در سطح کشور خاص و منحصربفرد است.

وی، سایر بخش‌های فعال در توانبخشی فیزیکی که البته منحصر به شهر تهران است را تغذیه و حرکات اصلاحی عنوان کرد و گفت: در بخش تغذیه علاوه بر بیماران، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت و بیماران قلبی برای دریافت دستورات غذایی مراجعه کرده و مشاوره‌های لازم و تجویز رژیم غذایی بخصوص برای افراد مبتلا به قطع عضو ارائه می‌شود. به عبارتی با توجه به مجهز بودن مرکز به ترازوی ویژه معلولان، همواره وزن آنها برای استفاده و بهره‌مندی بهتر و بیشتر آنها از وسایل کمک حرکتی کنترل و مشاوره‌های لازم به انها ارائه می‌شود.

رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به فعالیت بخش گفتار درمانی این مرکز برای درمان اختلالات گفتاری در سکته مغزی، فلج مغزی، اوتیسم، بیماران دارای اختلالات خواندن و نوشتن و ... عنوان کرد: همچنین شنوایی‌سنجی نیز از بخش‌های مجهز مرکز جامع است که انواع آزمایش‌های شنوایی، تعادلی، اودیومتری، تمپانومتری و ... در این بخش انجام می‌شود و علاوه بر آن تست‌های صندلی‌گردان برای ارزیابی سیستم تعادلی که در سطح کشور نیز منحصر به فرد است، در این مرکز ارائه می‌شود.

انتهای پیام

کد N1144703

وبگردی