آفتاب
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

رفع عمده مشکلات مالی ارکسترها/ به نمایندگی از رییس‌جمهور آمده‌ام

رفع عمده مشکلات مالی ارکسترها/ به نمایندگی از رییس‌جمهور آمده‌ام

سخنگوی دولت یازدهم و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر قدردانی کرد و از حل بخش عمده ای از مشکلات بودجه‌ای ارکسترهای دولتی خبر داد.

محمد باقرنوبخت شنبه شب ۲۴ بهمن ماه در حاشیه  اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر و اجرای ارکستر موسیقی ملی گفت: لازم می دانم حرکت فرهنگی هنری انجام گرفته را تقدیر کنیم، زیرا این حرکت‌ها نگاه ویژه انقلاب اسلامی به هنر را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر حضور نیافتن رییس جمهور در برخی از اجراهای هنری از جمله کنسرت ارکستر موسیقی ملی بیان کرد: شما حضور بنده را کاری نمادین از سوی آقای رییس جمهور تلقی کنید. وقتی من به عنوان سخنگوی دولت و عضوی از کابینه در چنین برنامه هایی حضور پیدا می کنم این می تواند به حساب همکاران دیگر نیز گذاشته شود. به هر حال شاید به علت مشغله و برخی از معاذیر امکان حضور فیزیکی آقای روحانی فراهم نباشد اما همین حضور اعضایی از دولت نشان از اهمیت مقوله هنر برای رییس‌جمهور و مجموعه دولت است.

سخنگوی دولت یازدهم تصریح کرد: همه افرادی که در کابینه حضور دارند گرفتار کارهای بسیار زیادی هستند اما ما خودمان را موظف به حضور می دانیم چراکه هم نیازمند چنین نشاط معنوی و فرهنگی هستیم و هم پیام آور نوع نگاه دولت به این رخدادها.

نوبخت درباره مشکلات بودجه ای که طی ماه های اخیر برای ارکسترها پیش آمده است، گفت: بخش عمده ای از مشکلات ارکسترها برای سال ۹۵ مرتفع شده و فقط نیازمند تصویب بودجه در مجلس هستیم. جناب مرادخانی به عنوان معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حلقه وصل ما به این مجموعه است بنابراین هرچه ایشان صلاح بدانند آنها را با اولویت در نظر می گیریم.

کد N1144614

وبگردی