آفتاب

دزدهایی که همسایه شان را ربوده بودند، دستگیر شدند

دزدهایی که همسایه شان را ربوده بودند، دستگیر شدند

ایران نوشت: عقربه‌های ساعت ٤ ظهر سوم بهمن ماه سال جاری را نشان می‌‌داد که تیمی از مأموران کلانتری قرچک در تماس مرد نگهبان کارخانه آب شیرین کن از ماجرای رها کردن مردی با دست و پاهای بسته در کانال آب باخبر و خیلی زود وارد عمل شدند.

مرد ٥٥ ساله که از سوی مرد نگهبان از داخل کانال نجات پیدا کرده بود با دیدن مأموران پرده از راز آدم ربایی ٢ جوان برداشت.این مرد به مأموران گفت: ساعت ١١ صبح سوار بر خودرویی نوک مدادی رنگم بودم که ٢ جوان مسافر را در ترمینال جنوب سوار کردم.

هنوز دقایقی نگذشته بود که ٢ جوان با چاقو، گاز اشک آور و شوکر مرا تهدید به مرگ کردند و خواستند تا در کنار خیابانی خلوت توقف کنم.وی افزود: دست، پا، چشم و دهانم رابستند و در صندلی عقب انداختند و شروع به حرکت کردند.در مسیر بودیم که آنها با مرد دیگری تماس گرفتند و به دنبال محلی بودند که مرا در آنجا زندانی کنند اما به نتیجه‌ای نرسیدند.


٥ ساعت در خیابان‌ها چرخ می زدند که از حرف‌هایشان متوجه شدم اطلاعات زیادی از خانواده ام دارند که یکی از آنها در تهدیدهایش گفت که چندی پیش از برادرزاده ام زورگیری کردند و اگر بخواهم از آنها شکایت کنم من و خانواده ام را می کشند.

این مرد ادامه داد: دزدان یک دسته چک، سکه طلا، ٩٠٠ هزارتومان و کارت‌های بانکی و مدارکم را گرفتند و سند خانه ام داخل داشبورد خودرو بود که دزدان پس از رها کردنم در کانل آب با خودرویم فرار کردند.بدین ترتیب تحقیقات پلیسی به دستور بازپرس مدیر روستا از شعبه 6 دادسرای امورجنایی بر عهده مأموران اداره ١١ پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
در حالی که تجسس‌های پلیسی برای دستگیری زورگیران آدم‌ربا ادامه داشت روز ٦ بهمن ماه مرد گروگان ادعا کرد که دزدان در تماس تلفنی، خانواده او را تهدید کرده و خواسته‌اند تا ٣ میلیون تومان به آنها بدهیم تا خودرو و مدارکش را پس بدهند.

هنوز خبری از دو آدم‌ربا نبود تا اینکه مرد ٥٥ ساله اطلاع یافت یکی از دزدان به نام حامد از بچه محل‌هایشان است که به تازگی به این محل آمده اند.همین سرنخ کافی بود تا مأموران روز ١٥ بهمن ماه در اقدامی غافلگیرانه حامد ٢٢ ساله را دستگیر کنند.


حامد که راهی جز اعتراف نداشت به مأموران گفت: به خاطر مشکلات مالی نیاز به پول داشتم که به سراغ یکی از معتادان منطقه شوش رفتم و پیشنهاد سرقت خودرو را مطرح کردم. وی نیز پذیرفت و با هم این نقشه را طراحی کردیم.

کارآگاهان در این مرحله با اطلاعات به دست آمده موفق شدند روز ٢٥ بهمن ماه فتح الله را دستگیر کنند.این مجرم حرفه‌ای گفت: حامد طراح این سرقت بود و من نقش راننده را داشتم و فکر نمی‌کردم دستگیر شویم.بنا به این گزارش تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم این ٢ آدم‌ربای زورگیر به دستور بازپرس محسن مدیر روستا در اداره ١١ پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.
کد N1144223

وبگردی