آفتاب

دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی برگزار شد

دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی برگزار شد

دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی شب گذشته با تجلیل از ۷۰ پیشکسوت، مدرس و برترین‌های مسابقات قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی شب گذشته، ۲۳ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، جمعی از اساتید، مدیران و پیشکسوتان قرآنی در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد.

آغازگر این مراسم که با اجرای عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی همراه بود، تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط محمدجواد پناهی، بود و پس از آن مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در جهت برگزاری دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی پرداخت.



وی در بخشی از سخنانش گفت: ویژگی دهمین تکریم چهره‌های قرآنی نسبت به ۹ دوره قبل در این است که تعدادی از عزیزانی که باید در این مراسم در خدمتشان باشیم در حادثه‌ای از بین ما رفتند و در خدمت خانواده‌های آنها هستیم. ما در سازمان دارالقرآن الکریم، وظیفه خود می‌دانیم که نسبت به تلاش وافر و همه جانبه‌ عزیزان قرآنی و کسانی که در راستای فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کنند، عرض ارادت کنیم هر چند که بضاعت ما کم است، اما با این بضاعت کم، قدردان عزیزان قرآنی هستیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی به بحث فهم قرآن و مؤلفه‌های آن پرداخت و اظهار کرد: نکته مهم در فهم قرآن، آشنایی با علوم و فنون قرآنی است یعنی هر فرد باید عربی بداند و بتواند کلام خدا را بفهمد که البته هر فردی چنین قابلیتی را ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افرود: فردی که بنا است فهم صحیح از قرآن داشته باشد باید واژگانی که در قرآن آمده است بفهمد و جایگاه آن را بشناسد و به علوم و فنونی که مرتبط با فهم قرآن است، مسلط باشد و بداند قرآن، جامعیتی دارد که این جامعیت، مفاهیم بلند آن است که خداوند عنایت فرموده و از ناحیه وحی بیان کرده است.

وی عنوان کرد: خدا قرآن را برای تکامل بشری نازل کرده و برای رسیدن به این کمال باید جامعیت این کتاب را در نظر داشت. قرآن، کتاب فردی، خانواده و جامعه است و سبک زندگی را ارائه می‌دهد. این بحث در جای جای قرآن آمده است.

در فواصل برگزاری همایش تکریم چهره‌های قرآنی اساتید و پیشکوستان قرآنی، حافظان دارای مدرک درجه یک و دو حفظ قرآن، رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن و اتحادیه‌های برتر موسسات قرآنی ـ مردمی، تشکل‌های قرآنی تجلیل شدند.

در این همایش خانواده جانباختگان قرآنی حادثه منا از جمله؛ زنده‌یاد آیت‌الله مویدی، مفسر قرآن، زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی کارگر، قاری بین‌المللی قرآن، حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن، محمدسعید سعیدی‌زاده، فواد مشعلی و امین باوی از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) نیز حضور داشتند که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان قرآنی فاجعه منا از خانواده این عزیزان نیز تجلیل شد.

همچنین، زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی کارگر که رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال جاری و زنده‌یاد حسن دانش، رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سال جاری را به دست آوردند، طبق روال همایش تکریم چهره‌های قرآنی که هرساله از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل می‌کند باید در این مراسم تجلیل می‌شدند که از خانواده آنها تجلیل به عمل آمد.

دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان قرآنی فاجعه منا در سالن حج و زیارت به کار خود پایان داد.

کد N1143033

وبگردی