آفتاب

ممانعت آل سعود از اقامه نماز جمعه شیعیان/احضار شیخ «حسین الراضی»

ممانعت آل سعود از اقامه نماز جمعه شیعیان/احضار شیخ «حسین الراضی»

نیروهای امنیتی رژیم سعودی ضمن بستن درب های مسجد «الرسول الاعظم» (ص) در منطقه «الاحساء» از اقامه نماز جمعه شیعیان در این مسجد ممانعت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «خیبر» عربستان سعودی، نیروهای امنیتی این کشور ضمن یورش به مسجد «الرسول الاعظم» (ص) شیعیان اقدام به بستن درب های این مسجد کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم سعودی با بستن درب های این مسجد از اقامه نماز جمعه شیعیان در منطقه «الاحساء» ممانعت کردند.

این در حالی است که شیخ «حسین الراضی» خطیب جمعه منطقه شیعه نشین «الاحساء» چندی پیش به دلیل انتقادات تند خود از مقامات سعودی در پی اعدام شیخ نمر النمر، توسط آنها احضار شده بود.

وی چندی پیش در خطبه های نماز جمعه در مسجد المغیسل در الاحساء در شرق عربستان ضمن انتقاد شدید از اعدام شیخ نمر النمر توسط مقامات رژیم سعودی، این سئوال را مطرح کرد که آیا مقامات سعودی شیخ النمر را به این خاطر اعدام کرده است که آنها را ناسزا گفته و به شخصیت آنها خدشه وارد کرده است یا اینکه وی از رفتار آنها با بیت المال بدون حساب و کتاب یا روابط خارجی و داخلی و تبعیض طایفه ای و مذهبی سخن گفته است؟یا اینکه وی(شیخ النمر) خواستار حق و حقوق خود و طایفه اش و مردم شده و خواستار برخورد عادلانه و منصفانه شده یا وی خواستار تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به برخی امور شده است؟

شیخ حسین الراضی ضمن ابراز انزجار از اعدام شهید شیخ النمر همراه با تروریستهایی که در قتل و کشتار مردم دخالت داشته اند، شیخ النمر را شهید آزادگی و کرامت توصیف کرده بود.

وی خطاب به آل سعود بیان کرد که آیا آنها (رژیم سعودی) بالاتر و عزیزتر و باعظمت تر از خاتم انبیاء و سرور همه مردم یعنی حضرت محمد(ص) نزد پروردگار هستند؟

کد N1142488

وبگردی