آفتاب
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

توسعه 30 درصدی تجهیزات 4 اردوگاه کشوری دانش آموزی

توسعه 30 درصدی تجهیزات 4 اردوگاه کشوری دانش آموزی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: تحقق برنامه‌های فرهنگی و پرورشی نیازمند پشتیبانی بیش از پیش از دستگاه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه زنجان، مهدی علی‌اکبرزاده در حاشیه برنامه استانی تجلیل از برترین‌های برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اولویت امروز ما استفاده درست از اعتبارات دولتی و نیز بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در جهت حضور دانش‌آموزان در فضاهای فرهنگی است، افزود: با توجه به تهدیدات امروز فضاهای مجازی، پررنگ کردن فضاهای فرهنگی یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه علی‌رغم کمبود منابع مالی، هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی دستگاه آموزش و پرورش متوقف نشده است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه و ضرورتی که فعالیت‌های فرهنگی دارد، سعی داریم در برنامه ششم توسعه، ردیف اعتبار ویژه و مستقلی برای فضاهای فرهنگی و پرورشی ایجاد کنیم. با این وجود تا به امروز همه اردوها، برنامه‌های درون‌مدرسه‌ای و مسابقات فرهنگی و هنری در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسیاری از اردوگاه‌های غیرفعال در شهرستان‌ها به حالت نیمه‌فعال درآمده اند گفت: در این راستا چهار اردوگاه مهم کشوری نیز به لحاظ تجهیز امکانات بین 20 تا 30 درصد توسعه یافته است.

وی افزود: اگر قرار باشد گام‌های مؤثری در راستای کاهش آسیب‌های فضاهای مجازی بر روی دانش‌آموزان برداریم، باید اولویت امروز ما تجهیز اردوگاه‌های فرهنگی باشد؛ چرا که این اردوگاه‌ها تا به امروز توانسته‌اند اوقات مفید و پرباری را برای نسل آینده‌ساز کشور فراهم کنند.

علی اکبر زاده در ادامه با تأکید بر اینکه برای پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی به پشتیبانی از طرف یک جبهه فرهنگی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای انجام اقدامات لازم در این حوزه نباید زمان را از دست بدهیم، لذا معتقدیم مسئولان و برنامه‌ریزان برای ایجاد یک فضای متعادل و قابل قبول فرهنگی در کشور باید اقدامات خود را از آموزش و پرورش آغاز کنند.

انتهای پیام

کد N1142226

وبگردی