آفتاب
موسیقی فجر ۳۱ در آینه مهر

فقدان هویت بصری در اجراهای جشنواره/از دبیر جشنواره خبری نیست

فقدان هویت بصری در اجراهای جشنواره/از دبیر جشنواره خبری نیست

دومین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی میزبان مخاطبان علاقه مند موسیقی بود که دکور صحنه اغلب اجراهای جشنواره از هویت بصری مرتبط با جشنواره برخوردار نبود.

به گزارش خبرنگار مهر،  دومین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه ۲۲ بهمن ماه در حالی میزبان مخاطبان علاقه مند موسیقی بود که دکور صحنه اغلب اجراها غیر از پرچم رسمی جشنواره در گوشه جلوی صحنه و تعدادی تصاویر گرافیکی در قالب مالتی مدیا، چندان از هویت بصری مرتبط با جشنواره برخوردار نیست. این در حالی است که در ادوار گذشته جشنواره های موسیقی فجر دکور مجزایی که در برگیرنده المان ها و عنوان «جشنواره موسیقی فجر» باشد در همه تالارهای میزبان طراحی و ساخته شده بود.

استقبال مخاطبان از کنسرت های ویژه بانوان

کنسرت گروه موسیقی «مهرنوا» به سرپرستی نازلی بخشایش و هنرمندی پری زنگنه و کنسرت آرزو علیوا از کشور آذربایجان که در قالب اجراهای زنده ویژه بانوان جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفتند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند.

این ۲ کنسرت موسیقایی که شامگاه پنجشنبه ۲۲ بهمن ماه طی ۲ نوبت در تالار وحدت به صحنه رفتند، تا حدی با استقبال مخاطبان مواجه شده بودند که طبق گفته حاضران در کنسرت ها هر ۳ طبقه تالار وحدت مملو از جمعیت بوده است.

از دبیر جشنواره هنوز خبری نیست

با گذشت ۲ روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر هنوز از حضور حسن ریاحی دبیر این دوره در تالارهای وحدت و رودکی خبری نیست.

حسن ریاحی در گفتگوی کوتاه با خبرنگار مهر پیرامون عدم حضور خود طی ۲ روز گذشته بیان کرد: هیچ مساله خاصی در میان نیست فقط بنده طی روزهای گذشته گرفتاری شخصی داشتم که مشغول رسیدگی به آن بودم .

وی افزود: به طور حتم از فردا شنبه ۲۴ بهمن ماه در جشنواره حضور پیدا می کنم و در کنار گروه های شرکت کننده و اعضای ستاد جشنواره در خدمت مخاطبان عزیز جشنواره خواهم بود.

غیبت ۲ روزه دبیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی است که از طی روزهای گذشته علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی و حمیدرضا نوربخش مدیر جشنواره در تالارهای میزبان حضور داشتند.

انتشار پوستر بروشور اطلاعات گروه های شرکت کننده

بروشور اطلاعات گروه های شرکت کننده در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر توسط امور اجرایی به تفکیک حضور گروه ها در هر تالار میزبان منتشر شد.

در این بروشورها نام نوازندگان و سازهای هر یک از آنها، آهنگسازان، تنظیم‌کنندگان، خوانندگان، سرپرست گروه‌ها و نام و مشخصات قطعات اجرایی با هماهنگی و اعلام مسئولان گروه‌ها یا نماینده معرفی شده اند. این در حالی است که برای هر اجرای جشنواره پوستر جداگانه ای نیز طراحی شده که در ورودی و سالن انتظار همه تالارهای میزبان جشنواره برای معرفی هر چه بهتر کارها تعبیه شده است.

گروه برگزاری جشنواره سی و یکم معرفی شد

ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در بروشوری که اطلاعات گروه های شرکت کننده را در آن منتشر کرده، اقدام به معرفی گروه برگزاری جشنواره به تفکیک انجام وظایف نیز کرده است.

بر این اساس در بخش امور اداری دفتر موسیقی وزارت ارشاد در بخش های نظارت و ارزشیابی، دبیرخانه، بین الملل، سالن ها، بلیت و حراست و موسسه توسعه هنرهای معاصر در بخش های امور قراردادها، مالی، پشتیبانی، فنی و چاپ مشارکت دارند. در بخش امور فنی که سالن ها در آن تعریف شده امور نور، صدا، صحنه، حراست، امور فنی، روابط عمومی، تشریفات، مدیریت مجموعه و مدیر سالن رسیدگی می شود. در بخش امور اجرایی که بر عهده موسسه ای به نام «آفرینش هنر بارانا» است امور بین المللی روابط عمومی، طراحی گرافیک، طراحی صحنه، طراحی نور، تبلیغات، عکاسی، وب سایت و شبکه های اجتماعی جشنواره، مشاوره و نظارت بر طرح و برنامه، تدوین و برگزاری بخش داوری و جایزه باربد، برگزاری اجراهای ویژه برای مدیران فستیوال ها و سالن ها ، برگزاری آیین رونمایی و برگزاری آیین پایانی تعریف شده است.

کد N1142217

وبگردی