آفتاب
گزارش مهر از لیگ بر‌تر فوتبال؛

تقابل صبا و پدیده در مشهد/ دایی در پی خروج از بحران

تقابل صبا و پدیده در مشهد/ دایی در پی خروج از بحران

قم - تیم فوتبال صبای قم امروز جمعه در هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور در مشهد به دیدار پدیده خراسان می‌رود و به دنبال خروج از بحران است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: لیگ بر‌تر فوتبال از امروز جمعه ۲۳ بهمن وارد هفته بیستم خود می‌شود و لیگ بر‌تر هفته به هفته با حرکت به سوی خط پایان خود روزهای جذاب‌تری را پشت سر می‌گذارد.

تیم فوتبال صبای قم که خود را برای کسب سهمیه آسیایی آماده می‌کند و حضور در لیگ قهرمانان را هدف خود قرار داده این هفته به مشهد می‌رود تا برابر پدیده صف‌آرایی کند.

شاگردان علی دایی که در بازی قبل برابر راه آهن شکست عجیبی را متحمل شدند حالا می‌خواهند با کسب ۳ امتیاز از نبرد مشهد، وضعیت خود را در جدول بهبود بخشند و زنگ خطر را برای مدعیان به صدا درآورند.

شاید کمتر کسی فکر آن را می‌کرد که تیم قهرمان جام شهدا چنین شروع ناامیدکننده‌ای در نیم فصل دوم لیگ بر‌تر داشته باشد اما همه چیز برای صبای دایی بد پیش رفته است.

نبرد شانه به شانه مدعیان در جدول شرایط را برای همه تیم‌ها دشوار کرده است چنان که صبا حالا برای ماندن در کورس باید علاوه بر کسب امتیازات خانگی به دنبال به دست آوردن حداکثر امتیازات از دیدارهای خارج از خانه هم باشد و این، مساله‌ای است که علی دایی نیز بار‌ها به آن تأکید کرده است.

پیروزی صبا در مشهد برابر پدیده صبا را عملاً به یک مدعی جدی و سرسخت برای سایر مدعیان تبدیل می‌کند و ۲ شکست اخیر صبا برابر گسترش و راه آهن را از اذهان محو خواهد کرد اما برتری در مشهد بر پدیده برای هر تیمی کاری دشوار است و بدون شک، دیدار جمعه دیدار آسانی برای صبا نخواهد بود.

صبا در بازی رفت در قم در روزهایی که هنوز تیمی ناهماهنگ و از نظر جسمانی سرشار از ایراد بود توانست یک بر صفر با گل ابوالفضل ابراهیمی پدیده را در قم شکست دهد و آن پیروزی سرآغاز موفقیت‌های بعدی صبا بود.

صبا در بازی جمعه در مشهد برابر پدیده چشم به درخشش بازیکنان کناری تند و تیز خود و البته شم گلزنی بالای مهاجمی کهنه کار چون محمد قاضی دارد.

در روزی که امیرحسین صادقی پس از گذراندن محرومیت یک جلسه‌ای در بازی با راه آهن، بار دیگر به ترکیب صبا باز می‌گردد صبا باز هم نمی‌تواند از وجود جلال علیمحمدی بازیکن خلاق و تاثیرگذار خود استفاده کند.

با این حال اگر روز، روز بازیکنانی چون پیام صادقیان و فرید بهزادی کریمی باشد بدون تردید مدافعان پدیده روز سختی در پیش خواهند داشت.

حرکات انفجاری فرید کریمی و صادقیان از جناحین، نفوذ به محوطه جریمه و حرکات عرضی این بازیکنان با پشتیبانی اکبر صادقی و ابوالفضل ابراهیمی در میانه میدان می‌تواند زمینه ساز پیروزی صبا بر پدیده شود.

محمد قاضی و عبدالکریم اسلامی که احتمالاً زوج خط حمله صبا را تشکیل می‌دهند نیز در صورتی که در فرم ایده آل قرار داشته باشند روز سختی برای حریف رقم می‌زنند البته احتمال این‌که اسلامی کار را از روی نیمکت آغاز کند کم نیست.

دایی: روزهای دشوار صبا به پایان می‌رسد

مربی تیم فوتبال صبای قم می‌گوید روزهای دشوار صبا به پایان می‌رسد و نتایج اخیر صبا عیار واقعی این تیم نیست.

محمد دایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بازی امروز برابر پدیده کار سختی در پیش داریم و با تیمی مواجه هستیم که در بازی قبل در تبریز تراکتورسازی را شکست داده و از نظر روحی و روانی نیز شرایط بسیار خوبی دارد.

وی افزود: بازی با پدیده در مشهد برای هر تیمی سخت است و در بازی رفت نیز این تیم را به سختی شکست دادیم با این حال امید زیادی به کسب پیروزی در این بازی و جبران مافات شکست‌های اخیر داریم.

مربی تیم فوتبال صبای قم گفت: در بازی هفته گذشته برابر راه آهن در عین شایستگی بازنده شدیم اما نباید اجازه دهیم این روند ادامه پیدا کند و باید به فکر جبران ۶ امتیازی باشیم که در بازی با راه آهن و گسترش از دست داده‌ایم.

محمد دایی بیان داشت: نمی‌خواهیم اتفاقات ۲ بازی اخیر تکرار شود و برای این منظور بازیکنان ما باید بدانند که دیگر فرصتی برای اشتباهات فردی نداریم البته تایج اخیر صبا عیار واقعی این تیم نیست و باید نشان دهیم که چه تیم باکیفیتی هستیم.

وی عنوان کرد: در نیم فصل دوم بازی ساده‌ای برای هیچ تیمی وجود ندارد و نتایج هفته‌های باقی مانده در تعیین سرنوشت تیم‌ها اثرگذار است و صبا هم باید قدر موقعیت‌ها را بداند.

مصاف امروز دو تیم در شرایطی برگزار می‌شود که تیم پدیده خراسان در رده یازدهم جدول قرار دارد و ۲۴ امتیازی است و در صورت پیروزی می‌تواند یک یا ۲ پله در جدول بالا برود اما صبای قم که با ۲۸ امتیاز تیم ششم جدول است می‌تواند در صورت کسب ۳ امتیاز می‌تواند حداقل تا رده پنجم جدول صعود ‌کند.

علیرضا فغانی قضاوت دیدار دو تیم را برعهده دارد و محمدرضا ابوالفضلی و محمد عطایی به عنوان کمک‌های اول و دوم او را در این بازی همراهی می‌کنند و محمدرضا فلاح نیز ناظر این بازی است.

 دیدار تیم‌های صبای قم و پدیده مشهد از ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۳ بهمن در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌شود.

کد N1142057

وبگردی