آفتاب

راه‌اندازی تور مجازی مریخ/گشت و گذار در سیاره سرخ امکان‌پذیر می‌شود

راه‌اندازی تور مجازی مریخ/گشت و گذار در سیاره سرخ امکان‌پذیر می‌شود

ایرنا نوشت:ناسا اعلام کرده که به زودی نقشه 360 درجه ای از عکس های ارسالی توسط ربات های مریخ پیما ساخته شده، ارائه می کند و کاربران می توانند به طور مجازی در مریخ سفر کنند.

در حالی که امکان دیدن سطح سیاره مریخ تا چند سال آینده از سطح زمین، ممکن نیست، اما ناسا قول داده که جانشین هیجان انگیزی به جای آن ارائه کند.
ناسا اعلام کرده که به زودی نقشه 360 درجه ای را که از عکس های ارسالی توسط ربات های مریخ پیما ساخته شده، ارائه می کند. در ویدویی که ناسا در صفحه فیس بوکش منتشر کرده، نشان داده شده که چطور کاربران می توانند بر روی بخش های مختلف نقشه کلیک کنند، جهت دوربین را عوض کنند و به طور مجازی در مریخ جولان دهند. سفری که می شود آن را حتی با تلفن های هوشمند انجام داد.
این تصویر 360 درجه ای از 57 تصویری که توسط کاوشگر مریخ در تاریخ 19 ژانویه امسال (اوایل دی ماه) گرفته شده تشکیل شده است.
این تصاویر توسط یکی از'دست' های این کاوشگر که یک 'چوب سلفی گیر' به آن وصل بوده گرفته شده اند.
این عکس ها از بخش 'بگنالد دون' که در بخش شمال غربی کوه 'شارپ' در مریخ قرار گرفته است به زمین فرستاده شده اند.
ناسا با تشویق کاربران فیسبوک به استفاده از این نقشه در تلفن های هوشمند نوشته است: از تلفن هایتان استفاده کنید و سطح مریخ را بپیمایید.


مارک زاکربرگ، مؤسس و رئیس فعلی فیس بوک، با انتشار مجدد این ویدو در صفحه شخصی خودش نوشته است که این تنها آغاز آن چیزی است که ما با فن آوری تکنولوژی مجازی می توانیم به انجام برسانیم.
زاکربرگ این تجربه را کاملاً شگفت انگیز خوانده است.
ناسا امیدوار است در تابستان امسال امکان تجربه این چنینی را برای بخش های دیگر مریخ هم فراهم کند.
مأموریت کاوشگر مریخ، یافتن نشانه هایی از حیات در گذشته کره مریخ بوده است و تاکنون توانسته شواهدی از رودخانه ها و دریاچه هایی را که در گذشته در سطح این سیاره جریان و وجود داشته اند پیدا کند.
کاوشگر بعدی قرار است در سال 2018 در سطح کره مریخ فرود بیاید و با حفر سوراخ هایی به عمق دو متر به بررسی حیات در گذشته و حال سیاره مریخ بپردازد. این کاوشگر از استاندارد پاکیزگی بالاتری نسبت به کاوشگر کنونی برخوردار است.

5454

کد N1141708

وبگردی