آفتاب
/شادمانه عید انقلاب/

خاتمی: راهپیمایی 22 بهمن به نفع هیچ جناح و حزبی مصادره نخواهد شد

خاتمی: راهپیمایی 22 بهمن به نفع هیچ جناح و حزبی مصادره نخواهد شد

امام جمعه موقت تهران حضور در صحنه‌های انقلاب را عبادت دانست و گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که ولی فقیه تنها نیست و مردم در عمل ولایتمدار هستند، زیرا ولایت‌شعاری بدون ولایتمداری، نفاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در مراسم یوم‌الله 22 بهمن که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مجاهدت فی‌سبیل‌الله دانست و اظهار کرد: انقلاب‌ها به تدریج به سردی می‌گرایند، اما انقلاب بزرگ اسلامی ایران بعد از گذشت 37 سال همچنان شکوه اولیه را دارد، زیرا این انقلاب متعلق به مردم است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم گیلان در راهپیمایی 22 بهمن، افزود: گیلانیان، مردمی از دیار میرزا کوچک‌خان قهرمان هستند و در دامان علم، علما و جهاد پرورش یافته‌اند. براساس قرآن، هر گامی که امروز در جای جای گیلان و سراسر کشور برداشته شد، مصداق عمل صالح بزرگ و سبب خصم دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تحلیل عناوین قرآنی این حضور با صلابت مردم پرداخت و تصریح کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با امام و آرمان‌های او و تجدید میثاق با نظام اسلامی است. خداوند در آیه 18 سوریه فتح، این تجدید میثاق را مایه رضایت خود می‌داند. امروز وقتی با انقلاب تجدید بیعت می‌کنید و خط انقلابی امام خمینی(ره) را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید رنگ کهنگی به خود بگیرد، در واقع با رسول‌الله(ص) بیعت کرده‌اید. تک تک سلول‌های شما شهادت به وفاداری می‌دهند.

خاتمی با اشاره به حضور میلیونی ملت در راهپیمایی 22 بهمن، عنوان کرد: همراهی با نظام اسلامی و ولایت تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خون پیام صریح این حضور به جهانیان است.

امام جمعه موقت تهران ایستادگی و خستگی‌ناپذیری را عنوان قرآنی دوم شکوه حضور دانست و ادامه داد: ملت ایران همراه در صحنه ایستاده‌اند و ذره‌ای از آرمان‌های اصیل انقلاب عقب‌نشینی نخواهند کرد. رهروان انبیای الهی از پیمودن راه حق خسته نمی‌شوند. دشمنان در پی آن هستند که شما را خسته نشان دهند، اما ملت بزرگ ایران دشمن را خسته می‌کند و خودش هرگز خسته نمی‌شود.

وی 22 بهمن را مقارن با نام امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند «اگر دنیای استکبار بخواهد در برابر دین ما بایستد، در برابر همه دنیای آنان خواهیم ایستاد» لذا امت بزرگ ایران در مسئله برجام با 9 شرط مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه را صورت دادند، اما این نرمش قهرمانانه، آشتی با آمریکا که مصداق بارز شرک و استکبار است، محسوب نمی‌شود. به فضل الهی تمام‌قد و قاطعانه در برابر همه توطئه‌های آمریکا ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم و فریاد مقدس «مرگ بر آمریکا» همواره در کشور طنین‌انداز خواهد بود.

خاتمی با بیان اینکه حضور مردم در 22 بهمن پیام برائت از شرک و طاغوت دارد، گفت: فرهنگ استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت ملت ایران برگرفته از قرآن است. هر توطئه‌ای که در جهان اسلام شکل گرفته، جای پای آمریکا بر آن قرار دارد. با همین توطئه‌ها، کشور یمن را با 20 هزار کشته و مجروح ویران کردند، بحرین به یک زندان بزرگ تبدیل شده؛ در سوریه نیز بنا دارند حکومتی دست‌نشانده با یک نوکر حلقه به گوش تشکیل دهند و آل سعود برای فرستادن نیروهای زمینی خود به سوریه اعلام آمادگی کرده است، اما رزمندگان سوری تابوت‌های جنازه‌های سعودی را به عربستان خواهند فرستاد.

وی با بیان اینکه رژیم خائن سعودی امروز به عنوان ابزار آمریکا و اسرائیل در جهان اسلام عمل می‌کند، متذکر شد: بنابراین شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» زنده است.

امام جمعه موقت تهران حضور در راهپیمایی 22 بهمن را ادای تکلیف قرآنی براساس آیه 62 سوره نور دانست و گفت: برکات این حضورها در طول 37 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، شامل حال ما شده و دشمنان را مایوس کرده است. قطعا حضور در 22 بهمن مقدمه حضور باشکوه و حداکثری در 7 اسفند و پای صندوق‌های رای خواهد بود. مردم ایران باید مانند گذشته، یک مجلس خبرگان و یک مجلس شورای اسلامی ولایی تشکیل دهند و نمایندگان اصلح را به این دو نهاد تاثیرگذار بفرستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور در صحنه‌های انقلاب را عبادت دانست و یادآور شد: همراهی با ولایت در واقع یاری با خداست. این حضور نشان می‌دهد که ولی فقیه تنها نیست و مردم در عمل ولایتمدار هستند، زیرا ولایت‌شعاری بدون ولایتمداری، نفاق است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم خط ولایت را از ولی می‌گیرند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری خطیبی گویاسخن هستند و مواضع خودشان را به صراحت بیان می‌کنند. ایشان همواره بر حمایت ناصحانه از همه نهادهای قانونی اعم از سه قوه تاکید دارند، زیرا خط ولایت یک مجموعه تفکیک‌ناپذیر است.

وی تندرو نخواندن نیروهای مومن و حزب‌الهی را که امروز به شوق شهادت برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) صف کشیده‌اند، ادبیات رهبر انقلاب دانست و یادآور شد: تندرو خواندن نیروهای ارزشی و حزب‌الهی تکمیل جدول دشمن است. برخی از افراد پس از سال 88 تاکنون حتی یک بار از کلمات فتنه، بصیرت، نفوذ و... که کلیدواژه‌های خط ولایت هستند، استفاده نکرده‌اند، اما بارها از نیروهای مومن تعبیر به تندرو می‌کنند که خلاف خط ولایت است.

امام جمعه موقت تهران ولایت را ملاک مشروعیت مسئولان دانست و بر حمایت از مسئولان ولایتمدار تاکید کرد و ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که هیچ اختلافی در مسیر تقویت نظام وجود ندارد. بر اساس آیه 4 سوره صف، حضور امروز ملت، مانور وحدت و انسجام در حمایت از نظام اسلامی و عزت انقلاب است و اینکه در برابر مشکلات خم به ابرو نمی‌آوریم لذا همه مسئولان نظام در صدد رفع مشکلات اقتصادی هستند، اما برخی از مشکلات جهانی است.

خاتمی راهپیمایی 22 بهمن را به معنای دقیق کلمه «ملی» دانست و خاطرنشان کرد: این راهپیمایی به مردم اختصاص دارد و به نفع هیچ جناح و حزبی مصادره نخواهد شد. تمام توطئه‌ها برای عدم حضور مردم در صحنه است، اما امروز نظام اسلامی به ملتش می‌بالد. باید این گوهر وحدت را پاس بداریم.

انتهای پیام

کد N1141482

وبگردی