آفتاب
عمران الزعبی:

عربستان نمی تواند عواقب اعزام نیرو به سوریه را تحمل کند

عربستان نمی تواند عواقب اعزام نیرو به سوریه را تحمل کند

وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام آمادگی سعودی ها برای اعزام نیروی نظامی به سوریه را یک ماجراجویی بزرگ دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت که نبرد حلب با توجه به حجم انبوه گروه های مسلح و مجهز بودن آنها به سلاح آسان نخواهد بود اما دولت انتظار نبرد طولانی برای تسلط بر این منطقه را ندارد.

عمران الزعبی روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز تصریح کرد اگر عربستان سعودی نسبت به ارسال نیروی نظامی به سوریه به عنوان بخشی از عملیات علیه داعش به رهبری آمریکا اقدام کند نخواهد توانست عواقب آن را تحمل کند. وی این اقدام را یک قمار و ماجراجویی بزرگ توصیف کرد.

الزعبی گفت: گروه های تروریستی در حلب گروه های بزرگ با حمایت مالی و تسلیحاتی فراوان هستند که از سلاح های پیشرفته بهره می برند به همین خاطر نبرد در حلب نبرد آسانی نیست اما به خواست خدا روزی خواهد رسید که حلب و حومه آن به همراه بخش های اشغالی توسط تروریست ها مجددا تحت کنترل دولت قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال مدت زمان عملیات نظامی در حلب را پیش بینی نکرده و گفت: فکر نمی کنم نبرد در حلب زیاد به طول بینجامد. درگیری ها در نقاط متعددی در جریان است و طرح های نظامی مختلفی وجود دارد اما در شماری از مناطق امدادرسانی به تروریست ها کاملا قطع شده و تحت کنترل ارتش قرار گرفته اند.

الزعبی با اشاره به نام گروه های مسلح که موشک های ضدزره «تاو» ساخت آمریکا را در اختیار دارند، گفت: آنها موشک های تاو دارند، تانک دارند، بمب و بسیاری دیگر از سلاح ها را در اختیار دارند.

وی در خصوص اعلام آمادگی عربستان برای ارسال نیرو به سوریه به عنوان بخشی از عملیات زمینی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا گفت: حتی فکر کردن به این امر هم یک ماجراجویی و قمار بزرگ است. فکر نمی کنم عربستان بتواند نتایجی را که این اقدام بر روی ارتش و اوضاع داخلی این کشور دارد تحمل کند.

الزعبی تصریح کرد که هرگونه تلاش بین المللی برای مبارزه با داعش صرف نظر از شکل و جزئیات آن باید تنها با موافقت دولت سوریه انجام شود.

 

کد N1140937

وبگردی