آفتاب

با دلالی و بورس بازی نمی شود کشور را اداره کرد

با دلالی و بورس بازی نمی شود کشور را اداره کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: با دلالی و بورس‌بازی نمی‌شود کشور را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به وجود 900 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در کشور افزود: باید بخش اعظمی از این منابع بانکی به عرصه تولید تزریق شود تا منجر به تقویت تولید داخلی شود.

وی خواستار تدبیر، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای حمایت از تولید ملی و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی شد و افزود: در استان مرکزی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند. بنابراین برای رساندن این واحدها به ظرفیت کامل باید برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی بویژه شهرستان‌های ساوه و زرندیه در حوزه کشاورزی، صنعتی، علمی و معدنی اظهار کرد: تقویت صادرات غیرنفتی از اولویت‌های دوران پسا برجام است که اقتصاد کشور را متحول می کند.

وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشورمان اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی برای کشور کار خوبی است اما مهم این است که ما روی پای خودمان بایستیم و خودکفا شویم.

وی رسیدن به خودکفایی را در سایه حاکمیت اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با مشارکت آحاد مردم و حمایت از تولید ملی اتفاق خواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه باید نسبت به نفوذ دشمن و توطئه‌های بدخواهان انقلاب هوشیار باشیم، افزود: نباید از توطئه دشمن غافل بود تا بتواند فرهنگ خود را بر جامعه ما تحمیل کند.

وی مصرف گرایی و اسراف را آفت کشور دانست و اظهار کرد: با اسراف و اختصاص میلیاردها تومان به سیگار، مواد مخدر و لوازم آرایشی، کشور آسیب می‌بیند.

وی تصریح کرد: برای نجات کشور باید فرهنگ کار و تلاش و حمایت از تولید ملی را در بین مردم نهادینه کرد. مردم باید بدانند تلاش مفید و مثمرثمر است که کشور را به تعالی می‌رساند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه کار مفید اقتصاد کشور را توانمند می‌کند، افزود: امروز کشور در جبهه دیپلماسی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی نیازمند تلاش مضاعف است.

وی در ادامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کاری که امام عزیز در شکل‌گیری این انقلاب انجام داد شبیه کار انبیاء بود.

وی اضافه کرد: رسول مکرم اسلام (ص) زمانی مبعوث شد که ابرقدرت‌های شرق و غرب حکومت می‌کردند و آن حضرت انسان را از جاهلیت رهانید و از ظلمات نجات داد و تحول همه جانبه‌ای بوجود آورد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) اصل ایمان، عدالت و عمل صالح را جایگزین اصل ظلمانی و جاهلی کرد و به انسان و بشریت هویت بخشید.

وی تصریح کرد: امام عزیز نیز در تداوم مسیر انبیای الهی با شکل گیری انقلاب اسلامی سرفصل جدیدی را بر روی جهان بشریت گشود و کشتی با عظمت ایران را در اقیانوس مواج جهانی به پیش ببرد.

به گفته وی امروز هم مقام‌معظم‌رهبری در همان مسیر انقلاب با تبیین سیاست علوی، این نهضت بزرگ اسلامی را به سراسر جهان صادر کرده و با هدایت معظم‌له انقلاب اسلامی به یک الگوی بی‌بدیل تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی راه جدیدی در مسیر عزت، پیشرفت، شرف، شهادت‌طلبی را پیش روی مردم جهان ترسیم کرده است و با حمایت مردم و رهبری ولی فقیه آگاه به زمان چراغ مقاومت و ایستادگی در برابر کفر را روشن کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفندماه از آحاد مردم خواست تا بار دیگر برای اعلام حمایت از نظام و رهبری در این دو حماسه سیاسی حضوری باشکوه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: باید همواره شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

محمد بهاروند افزود: انقلاب اسلامی مایه امید محرومان و خاری در چشم دشمنان اسلام بود هر چه از دوران انقلاب می‌گذریم این نهال بارورتر می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما تبعیت از ولی فقیه برای صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی است تا به برکت ولی فقیه و فرهنگ شهادت‌طلبی این ملت؛ انقلاب اسلامی در سراسر جهان فراگیر شود.

امام جمعه ساوه نیز اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان ساوه را موجب توسعه و پیشرفت این شهر دانست و افزود: در سایه اتحاد بین مردم و مسئولان، این شهرستان مسیر پیشرفت و آبادانی را طی می کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز با تشکیل کارگروه‌های آسیب فرهنگی اجتماعی و اداری به اولویت ها و نیازهای فرهنگی شهر به خوبی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

کد N1139810

وبگردی