آفتاب
بشار الجعفری مطرح کرد؛

ناتوانی آل سعود در حمله به سوریه/عربستان و ترکیه عامل تشکیل داعش

ناتوانی آل سعود در حمله به سوریه/عربستان و ترکیه عامل تشکیل داعش

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به تصمیم ریاض برای حمله نظامی به این کشور، خطاب به سعودیها گفت: شما در ابتدا در یمن پیروز شوید، سپس درباره حمله زمینی به سوریه سخن بگویید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، به تهدید رژیم سعودی مبنی بر انجام عملیات نظامی زمینی در سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به شکست رژیم سعودی در یمن خطاب به مسئولان این رژیم گفت: شما در ابتدا در یمن پیروز شوید، سپس درباره حمله زمینی به سوریه سخن بگویید.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترکیه و عربستان در تشکیل داعش نقش بسزایی داشتند، اظهار داشت: ترکیه، قطر و عربستان همچنان به حمایت های خود از تروریست های تکفیری ادامه می دهند و این مسأله دیگر بر هیچکس پوشیده نیست.

الجعفری با بیان اینکه موفقیت راهکار سیاسی در سوریه مرهون نابودی کامل تروریست ها است، اظهار داشت: بدون نابودی تروریسم در سوریه نمی توان از موفقیت راهکار سیاسی سخن گفت.

وی ضمن رد اتهامات معارضان سوری به دولت دمشق در خصوص به شکست کشاندن مذاکرات ژنو۳، گفت: حتی دی میستورا هم نمی تواند ادعا را مطرح کند چه برسد به معارضان.

کد N1139777

وبگردی