آفتاب

استقبال سازمان ملل از مذاکرات آشتی ملی فلسطین

استقبال سازمان ملل از مذاکرات آشتی ملی فلسطین

سازمان ملل از مذاکرات فتح و حماس و تمام تلاش ها برای تحقق آشتی ملی بین گروه های فلسطینی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «نیکولای ملادینوف» هماهنگ کننده دبیرکل سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از مذاکرات وحدت فلسطینی در دوحه قطر به منظور دستیابی به توافق بین دو جنبش فتح و حماس استقبال کرد.

ملادینوف بر حمایت سازمان ملل از تمام تلاش ها برای تحقق مصالحه فلسطینی حقیقی بر اساس مردم سالاری و مبانی سازمان آزادیبخش فلسطین و به دور از خشونت تاکید کرد.

بر این اساس جنبش های فتح و حماس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در دوحه قطر مذاکره نموده و دو طرف از دستیابی به رویکرد عملی برای اجرای توافقنامه آشتی فلسطینی و پایان دادن به چندپارچگی داخلی خبر دادند.

ملادینوف در همین زمینه گفت: من تمام طرف ها را به پیگیری این رایزنی ها با حسن نیت و اجرای توافقنامه های سابق و بویژه توافقنامه ای که با میانجیگری مصر منعقد گردید دعوت می کنم. تشکیل دولت وحدت ملی که به برنامه سازمان آزادیبخش فلسطین و برگزاری انتخابات ملتزم باشد از عناصر مهم این روند است.

لازم به ذکر است که جنبش های فتح و حماس روز ۲۳ آوریل ۲۰۱۴ توافقنامه ای را برای آشتی فلسطینی امضا کردند. این توافقنامه آمال فلسطینی ها برای پایان بخشیدن به چندپارچگی داخلی را که از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است احیا نمود اما توافقنامه ای که در منزل اسماعیل هنیه معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در اردوگاه الشاطی در غرب غزه امضا گردید و مبتنی بر تشکیل دولت وفاق ملی بود تاکنون محقق نشده است.

کد N1139573

وبگردی