آفتاب
ترامپ و ساندرز پیشتاز هستند؛

آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات آمریکا پیش از آوردگاه نیوهمپشایر

آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات آمریکا پیش از آوردگاه نیوهمپشایر

ایالت نیوهمپشایر آمریکا امشب صحنه دومین رقابت نامزدهای هر حزب برای کسب عنوان نامزد اصلی در رقابت های ریاست جمهوری است و در این میان آخرین نظرسنجی حکایت از پیشتازی «ترامپ» و «ساندرز» دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، ساعت ۷ عصر امروز اولین صندوق های اخذ رای در نیوهمپشایر بسته می شود و به مرور نتیجه انتخاب درون حزبی احزاب جمهوریخواه و دموکرات مشخص می شود.

نیوهمپشایر از جمله ایالت هایی است که نتیجه انتخابات درون حزبی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در همین رابطه سی ان ان با مشارکت مرکز نظرسنجی WMUR اقدام به نظرسنجی در نیوهمپشایر کرده اند که بر اساس نتایج بدست آمده سناتور «برنی ساندرز» از حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» از حزب جمهوریخواه پیشتاز هستند.

بر اساس این نتایج ۳۱ درصد رای دهندگان در نیوهمپشایر به نفع ترامپ رای داده اند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی ۲ درصد کاهش داشته است. برهمین اساس بعد از ترامپ، مارکو روبیو با ۱۷ درصد، تد کروز با ۱۴ درصد، جان کاسیچ ۱۰ درصد، جب بوش با ۷ درصد، کارلی فیورینا با ۵ درصد، کریس کریستی ۴ درصد و در نهایت بن کارسون با ۳ درصد قرار گرفته اند.

نکته عجیب در مورد این نظرسنجی در مورد میزان اختلاف برنی ساندرز و «هیلاری کلینتون» است. تا پیش از آغاز انتخابات درون حزبی پیش بینی می شد که هیلاری کلینتون به راحتی بتواند به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات انتخاب شود اما نتایج بدست آمده در آیوا و نظرسنجی انجام شده در نیوهمپشایر نشان می دهد که شاید حتی کلینتون عنوان بازنده بزرگ را تصاحب کند.

کد N1138560

وبگردی