آفتاب
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم:

توسعه دانشگاه‎های مهارت‌محور از برکات انقلاب اسلامی است

توسعه دانشگاه‎های مهارت‌محور از برکات انقلاب اسلامی است

‌ رییس دانشگاه جامعه علمی کاربردی قم، توسعه دانشگاه‎های مهارت محور را از مزیت‎های انقلاب اسلامی ذکر کرد.

دکتر امیر حمزه مهرابی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، ضمن تبریک گرامیداشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی،اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحولی عظیم در تمام عرصه‎های فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم افزود: تاثیر انقلاب اسلامی در توسعه و پیشرفت شاخص‎های آموزش عالی بسیار حائز اهمیت است و بحث آمار و اطلاعات کمی آن در موارد متعددی بیان شده است و از منظر کیفی می‎توان گفت انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی در عرصه آموزش عالی به جهان عرضه نمود که بسیار قابل تامل است.

وی گفت: استکبار جهانی تا کنون تمامی تلاش خود را برای دیکته نمودن رویکرد استعماری خود به کار بسته است که این بحث در بحث آموزش عالی هم شاهد تاریخی دارد؛ شاید بتوان گفت که اولین مرکز آموزش عالی به شیوه نوین و بومی توسط امیرکبیر به نام مدرسه دارالفنون تاسیس شد که در زمان سلسله ننگین قاجار که به دنبال کپی نمودن توسعه غربی در ایران بود تاسیس این مرکز آموزش عالی از اهمیت بالایی برخوردار بود.

مهرابی با اشاره به اهداف استکبار جهانی در کشورهای اسلامی بیان داشت: غربی‎ها پس از تسلط کامل به ایران در زمان قاجار در ابتدا اقدام به برچیدن و حذف مدرسه دارالفنون نمودند؛ مرکزی که مسئولیت آموزش مهارت های کاربردی را عهده دارد بود که این اتفاق این سوال را ایجاد می‎کند که چرا غرب به دنبال حذف آموزش های مهارتی برآمد.در حالیکه در همان زمان غربی‌ها در کشور خودشان به دنبال توسعه مراکز آموزش عالی با رویکرد مهارتی و نوین بودند

مهرابی گفت: یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی توسعه دانشگاه‎های مهارت محور مثل دوره‎های فنی حرفه ای، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه‎های صنعتی و دانشگاه های علوم پزشکی و ... بود که به توانمندسازی جوانان کشور می‌پردازند و دقیقا همین نوع آموزش در سالهای گذشته مورد هجمه غرب و سیاست مداران داخلی متاثر از غرب قرار گرفته است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به دنبال توسعه آموزش‎های مهارتی و فنی بوده است و در این زمینه تا کنون دستاوردهای بسیاری را بدست آورده است و تحقق اقتصاد مقاومتی در توسعه این مهارت ها و توانمند سازی جوانان می باشد و قاعدتا هرکسی خلاف این آموزش‎ها عمل کند آب به آسیاب دشمن ریخته است.

وی در پایان افزود: هرچند مباحث نظری و علوم انسانی مبنا و ریشه همه تحولات اجتماعی و فرهنگی هستند، اما این در صورتی است که این مباحث مبتنی بر مبنای دینی و مذهبی و متناسب با شرایط بومی باشند.

انتهای پیام

کد N1138326

وبگردی