آفتاب
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

حل آسیب‌های اجتماعی در گرو ورود همه دستگاه‌هاست

حل آسیب‌های اجتماعی در گرو ورود همه دستگاه‌هاست

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران راهکار برون رفت از آسیب‌های اجتماعی را در گرو ورود همه دستگاه‌های ذی ربط خواند.

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های امروز شهر تهران به شمار می‌آید، گفت: راه‌حل برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی انجام دقیق مطالعات اولیه، برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت دستگاه‌های و نهادهای مختلف دخیل در زمینه آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: با مشارکت و همکاری مجموعه‌های دست‌اندرکار در زمینه آسیب‌های اجتماعی، می‌توان این معضل را کاهش داده و از بین برد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشارکت سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول در این زمینه است.

شاکری با اشاره به اینکه ماموریت‌ و امکانات شهرداری به حدی نیست که این مجموعه به تنهایی بتواند همه معضلات را حل و فصل کند، گفت: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با شهرداری تهران در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی به وجود ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد در تهران اشاره کرد و با بیان این مطلب که شهرداری به تنهایی توانایی ایجاد اشتغال برای این افراد را ندارد، افزود: سیر و فرایند ترک اعتیاد و بازگشت افراد آسیب‌دیده اجتماعی به چرخه خانواده و زندگی با مشارکت همه ارگان‌ها امکان‌پذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به توانمندسازی و آموزش افراد آسیب‌دیده اجتماعی در مراکز بهاران اشاره و تصریح کرد: باید شهروندان را نسبت به عملکرد مراکز بهاران، آگاه کرده و در این راستا روشنگری کنیم تا مردم نسبت به عملکرد صورت گرفته در این مجموعه‌ها قانع شود.

وی ادامه داد: اگر به درستی مسائل برای مردم تبیین شود مطمئنا آنها از فعالیت‌های خوب صورت گرفته در مراکز بهاران استقبال کرده و پشتیبان شهرداری تهران در این خصوص خواهند بود.

کد N1138147

وبگردی