آفتاب
سفیر ایران در لبنان:

کشورهای منطقه علیه خطر تروریسم منسجم عمل کنند

کشورهای منطقه علیه خطر تروریسم منسجم عمل کنند

محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان بر ضرورت انسجام مواضع همه کشورهای منطقه در قبال خطر تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان به مناسبت بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنفرانسی مطبوعاتی در مرکز سفارتخانه واقع در بیروت اظهار داشت: ایران از ابتدا همواره در مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی که کشورهای منطقه را تهدید می کنند، با صداقت و جدیت عمل کرده است و در این زمینه از ارائه هر نوع کمک به کشورهایی که با این معضل مواجه هستند، دریغ نمی کند. وی افزود: به دلیل اینکه خطر گروه های تروریستی تمامی منطقه را تهدید می کند کشورهای منطقه نیز باید به صورت هماهنگ در مبارزه با این پدیده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گروه های تروریستی و افراطی توسط رژیم صهیونیستی شکل گرفته اند، ابراز امیدواری کرد که دولت های منطقه موفق شوند مشکلات سیاسی خود را حل کنند تا از تمامی توان برای مقابله با دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی استفاده کرد. زیرا بنابر فرمایش مقام معظم رهبری نباید موضوع مبارزه با دشمن اصلی که صهیونیست ها هستند، فراموش گردد و از آن غفلت شود.

فتحعلی پس از تشریح وضع موجود در سوریه از جمله رنج های مردم و دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی سوریه گفت: ایران از ابتدا حامی مردم و نظام سوریه بوده است و اعتقاد دارد که تعیین سرنوشت نظام سوریه به دست مردم این کشور است.

وی در این راستا تصریح کرد: اگر مداخلات خارجی در این کشور نبود، جنگ ۵ سال به طول نمی انجامید. وی افزود: کدام کشورها با کاشتن بذر فتنه در سوریه موجب آواره شدن این تعداد از مردم سوریه شدند؟

سفیر ایران در لبنان در خصوص عربستان گفت: اقداماتی که عربستان قصد انجام آن را در سوریه دارد موجب افزایش مشکلات منطقه و پیچیده تر شدن اوضاع می گردد.

وی در خصوص روابط تهران-بیروت اظهار داشت: باید فرصت پیش آمده در روابط میان ایران و لبنان را قدر بدانیم. طی ماه های ۳ هیات لبنانی به ایران سفر کرده اند که در پی آن کمیته ای مشترک شکل گرفته است که برای اجرا شدن توافق نامه های امضا شده مشغول به کار هستند. اخیرا نیز وزیر اقتصاد لبنان برای پیگیری این موضوع به ایران سفر کرده است.

همچنین فتحعلی در خصوص حمایت و کمک ایران به ارتش لبنان گفت: ایران برای این کار آماده است و هیچ پیش شرطی نیز مد نظر ندارد.

وی در خصوص موضوع ریاست جمهوری لبنان و شایعات منتشر شده مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی لبنان به ویژه موضوع ریاست جمهوری ضمن تکذیب این اخبار، گفت: در صورت مداخله خارجی ها این موضوع پیچیده تر خواهد شد.

وی در خصوص قربانیان مقابله با گروه های تکفیری تصریح کرد: شهدای جبهه مقاومت موجب شرف و سربلندی مردم عزیز لبنان هستند.

فتحعلی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با بحران یمن نیز گفت: همه نسبت به تجاوز و حمله وحشیانه به یمن اطلاع دارند. وی راهکار بحران یمن را مذاکرات گروه های یمنی تحت نظارت بی طرفانه سازمان ملل دانست.

سفیر ایران همچنین ضمن بیان تداوم ادامه انتفاضه بر حمایت همگانی از از فلسطینیان تاکید کرد و گفت: در صورت کوتاهی در این امر تاریخ ما را مورد بازخواست قرار خواهد داد.

وی در پایان در رابطه با انقلاب اسلامی ایران ضمن تمجید از شخصیت امام خمینی(ره) به تبیین نحوه شروع انقلاب، ابعاد مختلف آن و جایگاه فعلی انقلاب و پیشرفت های حاصل در جهان پرداخت.

 

کد N1137965

وبگردی