آفتاب
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد

کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد

ایلام-رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سیر نزولی آسیب های اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بند پی عصر دوشنبه در جمع کارکنان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی ایلام اظهار داشت: این سازمان اعلام آمادگی کرده تا در برنامه ششم توسعه به عنوان متولی سلامت اجتماعی کشور محسوب شود تا در جلوگیری از آسیب ها و معلولیت ها بیش از پیش مداخله گر باشد.

وی اظهار کرد: بهزیستی به عنوان ثمره بزرگ انقلاب اسلامی تخصصی ترین، علمی ترین، فنی ترین و کارشناسی ترین سازمان حمایتی کشور محسوب می شود و سعی دارد تا مشکلات و آسیب های جامعه را با مداخله علمی رفع کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، بهزیستی را از علمی ترین و تخصصی ترین دستگاه های کشور دانست که هدف اصلی آن ارائه خدمات تخصصی برای پیشگیری و شیوع آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و همچنین جلوگیری از رشد معلولیت هاست.

وی، اجرای طرح سلامت ایرانیان را یکی از دستاوردهای دولت در حوزه رفاه مردم عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح بیش از ۱۰ میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از ابتدای سال ۹۵ در کشور خبر داد و گفت: این قانون در قالب ۱۲فصل و ۳۱ماده با تدبیر و حمایت ویژه دولت یازدهم هفته گذشته در مجلس تصویب و از سال ۹۵ اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: این دولت در کنار دیپلماسی خارجی فعال ، رفاه مردم را سرلوحه کار قرار داده و وزارت رفاه این موضوع را به صورت ویژه در دست بررسی دارد چراکه عدالت در جایی مفهوم واقعی یافته که گرفتاری های مناطق محروم برطرف و زمینه حال رفاه عمومی بصورت مساوی فراهم شود.

رئیس سازمان بهزیستی از اجرای طرح ویژه غربالگری شنوایی ویژه کودکان سه تا پنج ساله در استان های محروم کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح تاکنون برای کودکان زیر یکسال بود که با هدف ارتقای سلامت کودکان سه تا پنج سال این طرح به صورت ویژه از سال آینده در استان های کم برخوردار و محروم کشور از جمله ایلام نیز اجرا خواهد شد.

 

کد N1137907

وبگردی