آفتاب
سردار نقدی:

اقتدار امروز ایران مرهون تسلیم ناپذیری در برابر آمریکا است

اقتدار امروز ایران مرهون تسلیم ناپذیری در برابر آمریکا است

رشت- رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: اقتدار امروز ایران مرهون تسلیم ناپذیری در مقابل آمریکا است نه دیپلماسی و همین منطق است که کشور را سربلند نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا نقدی در یادواره دو هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت که عصر یک شنبه برگزار شد اظهار کرد: مجلس شهدا مجلسی است که در آن باید از آرمان های شهدا درس ایستادگی و مقاومت دربرابر ظلم را یاد بگیریم.

وی افزود: درس شهدا درس آزادگی بوده و اینکه نباید سرمایه های فردی و اجتماعی خود را به این دنیا بفروشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه منطق شهدا منطق ایستادگی در برابر ظلم است تصریح کرد: شهدا در سخت ترین شرایط در برابر ستمگران و زورگویان ایستادگی کرده و از این طریق اقتدار و پیروزی را برای ملت ما رقم زدند.

سردار نقدی با اشاره به دوران خفقان پهلوی گفت: در زمانی که همه کشورهای بزرگ دنیا حامی شاه بودند و مخالفان سلطنت پهلوی را با شقاوت هرچه تمام تر شکنجه می کردند، مبارزان انقلابی با منطق ادای تکلیف در راه خدا مبارزه کرده و برای رسیدن به آزادی در برابر دشمنان خدا و دین ایستادگی کردند.

وی همچنین به دوران جنگ هشت ساله اشاره کرد و افزود: در زمان حمله عراق به ایران نیز که آمریکا و کشورهای بزرگ و قدرتمند دیگر به حمایت صدام پرداخته و از هیچ کمکی به وی دریغ نمی کردند، این منطق مبارزه و تسلیم ناپذیری مردم ما در مقابل ظلم بود که کشور را از مهلکه نجات داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در ادامه با بیان اینکه همواره در طول تاریخ انقلاب و جنگ کسانی بوده اند که ساز خود را زده و در صدد القای حس ضعف در برابر دشمنان بوده اند تصریح کرد: در همه دوره های مبارزه به ظلم افرادی بوده اند که توانایی ملت را نادیده گرفته و با منطق سازش در برابر ظلم خواسته اند به اصطلاح آرامش را به کشور بدهند.

سردار نقدی با اشاره به نفوذ افکار سازش با آمریکا در برخی افراد خاطرنشان کرد: اگر قرار بر دوستی و سازش با آمریکا بود، سازش در روزهایی که ضعیف بودیم و دشمن خیلی قوی تر از ما بود، منطقی تر به نظر می رسید تا امروز که انقلاب اسلامی در دنیا جایگاه بلند و قدرتمندی دارد.

وی اظهار کرد: عده ای به دنبال مصادره پیروزی هایی که با منطق مقاومت به دست آمده به نام منطق سازش هستند و فکر می کنند که این پیروزی ها به دلیل دیپلماسی قوی بوده است.

سردار نقدی تصریح کرد: این دیپلماسی قوی ما نبوده که آمریکا را پای میز مذاکره نشانده بلکه منطق شهادت و مقاومت و نترسیدن از دشمن است که او را ذلیل کرده و عقب رانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفیان با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری تاکید کرد: همانطور که رهبر نیز در تمام سخنرانی های خود اشاره کرده اند، دشمنان می خواهند از طریق نفوذ، جریانات فکری خود را در جامعه تزریق کنند و ملت ما را به این باور برسانند که بدون آمریکا و دوستی با او هیچ اقتداری نداریم.

وی با مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب خاطر نشان کرد: کشور ما در زمان پهلوی به مدت ۵۰ سال با آمریکا روابط حسنه ای داشت که نتیجه آن چیزی جز بی سوادی محض نصف مردم مملکت نبود.

سردار نقدی افزود: امروز بعد از ۳۶ سال مقاومت در برابر آمریکا به جایگاهی رسیده ایم که ماهواره پرتاب می کنیم و در پزشکی حرف برای گفتن داریم و نزدیک به ۹۸ درصد مردم کشور سواد دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: امروز پیشرفته ترین کشور دوست آمریکا در منطقه ترکیه است که ۴۲۰ میلیارد دلار بدهی به آمریکا داشته و نا امنی در این کشور بیداد می کند.

وی افزود: عربستان یکی دیگر از دوستان آمریکا در منطقه است که با صادرات روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت، ۳۵ درصد مردم آن زیر خط فقر زندگی می کنند.

سردار نقدی تاکید کرد: پیشرفت با عزت در گرو حرکت بر اساس منطق شهدا بوده و باید به نحوی عمل کنیم که با ایستادگی در برابر ظلم، هر روز به اقتدار کشور بیفزائیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به انتخابات پیش رو بر لزوم انتخاب افراد اصلح و پیرو خط شهدا تاکید کرد و گفت: باید افرادی برای مجلس و خبرگان انتخاب شوند که به فکر اقتدار کشور بر اساس پیروی از منطق شهدا باشند نه افرادی که به فکر برقراری ارتباط با آمریکا بوده و به دنبال راه های ارتباط با آن می گردند.

در حاشیه این مراسم از پوستر و تندیس نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان و ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و آثار شهدای مدافع حرم این استان نیز رونمایی شد.

کد N1137906

وبگردی