آفتاب
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد

تامین مالی 5 هزار میلیاردی برای آبرسانی در شهرها و روستاهای کشور

تامین مالی 5 هزار میلیاردی برای آبرسانی در شهرها و روستاهای کشور

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد که با اجرای دو پروژه آبرسانی با تامین مالی حدود پنج هزار میلیاردی بالغ بر 31 میلیون نفر از جمعیت کشور در شهرها و روستاها از این طرح برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با حضور نوبخت رئیس این سازمان، چیت‌چیان وزیر نیرو، حسینی رییس صندوق توسعه ملی، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم و همچنین مدیران عامل بانک پارسیان و سپه به همراه برخی از معاونان این مدیران از دو طرح ویژه آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور رونمایی شد. این طرح از فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور اجرا می‌شود.

بنابر آنچه که پورمحمدی - معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی - اعلام کرد : با توجه به این‌که نزولات آسمانی در چند سال گذشته کاهش داشته و همچنین سفره‌های آب‌های زیرزمینی افت شدیدی یافته و به‌طور کلی منابع آب شرب با مشکل مواجه شده است، از این‌رو با توافقاتی که بین سازمان‌های مربوطه انجام شده قرار به اجرای این پروژه‌ها گذاشته شد تا ضمن آبرسانی به شهرها و روستاها در سطح کشور بتواند واحد‌های وابسته به این طرح‌ها را نیز به تحرک وادارد.

به گفته وی برنامه این طرح‌ها و پروژه‌ها در سازمان مدیریت تدوین شده و با اولویت‌بندی وزارت نیرو و با حضور معاون اول رئیس جمهور توافقنامه آن بین این سازمان‌ها و بانک‌ها تدوین و قرار‌داد بسته شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی با اعلام این‌که با اجرای این پروژه‌ها بیش از 31 میلیون نفر در سطح کشور از آن بهره‌مند خواهند شد، گفت: براین اساس بالغ بر هفت هزار روستا و 115 شهر در دو پروژه بزرگ آبرسانی ذینفع خواهند بود.

پورمحمدی با اشاره به منابع پنج هزار میلیاردی که برای این موضوع در نظر گرفته شده است، توضیح داد: کل منابعی که برای آبرسانی در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده بود، حدود 3500 میلیارد تومان است در سال جاری نیز این منابع 467 میلیارد تومان و برای سال آینده حدود 600 میلیارد تومان است. این در حالی است که برای دو پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور که اکنون توافقات آن انجام شده و از فردا اجرایی می‌شود مبلغی حدود پنج هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد.

وی توضیح داد: 2400 میلیارد تومان از منابع مدنظر برای این دو پروژه آبرسانی از طریق بانک‌های پارسیان و سپه تامین مالی می‌شود که در حوزه تامین فولاد آن به کار گرفته خواهد شد. از سویی دیگر 1000 میلیارد تومان هم برای پیمانکاران خواهد بود که از طریق انتشار اوراق مشارکت است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی به نقش صندوق توسعه ملی در اجرای پروژه‌های آبرسانی ادامه داد: قرار است از پنج هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز، 1500 میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شود.

به گفته وی با اجرای این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی آب روستایی 10 واحد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N1137705

وبگردی