آفتاب
ویژه بهمن ماه؛

سومین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شد

سومین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شد

همزمان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سومین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر، سومین شماره ماهنامه «دانش بنیان» همسو با نگاهی فناورانه به هدف ذاتی انقلاب اسلامی ۵۷ یعنی اقتدار و استقلال و عزت مردم ایران انداخته است.

دوره اقتدار علم و دانش بنیان

پرویز کرمی، سردبیر ماهنامه «دانش بنیان»، در یادداشت خود با بررسی دوره های مختلف کشور در سه دهه گذشته، این دوره را «دوره اقتدار علم و دانش بنیان» بیان کرده و نوشته است: نباید به خود سستی راه بدهیم، تبنلی کنیم، کار امروز را به فردا بیندازیم و دین خود را به کشور و انقلاب ادا نکنیم. اقتصاد دانش بنیان همان دینی است که نسل جدید و بهره مند از مواهب انقلاب اسلامی باید ادا کند و برای انقلابی بودن در زمان حال باید دانش بنیان باشیم.

گلایه از اخلال در بازار فناوری کشور

چند گفتگوی مفصل با زاویه دیدی تازه به علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در شماره سوم ماهنامه «دانش بنیان» آمده است که از آن جمله گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عباسیان مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) است که نسبت دین و کارآفرینی را در آن دنبال کرده است. بهزاد قره‌یاضی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و عضو ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی هم از اخلال در بازار فناوری کشور گلایه کرده است.

بررسی مستند مادرکشی

گفتگو با منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی کشور هم از مطالب قابل توجه این شماره ماهنامه دانش بنیان است. او در این گفتگو به سیاستگذاری و هماهنگی در امر توسعه اقتصادی اشاراتی کرده است.

حسن محتشم رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران هم از نیاز به فناوری در ساخت و ساز مسکن و شهرسازی گفته و وقوع این امر را در گرو همکاری با دانشگاه بیان کرده است.

معرفی پارک های علمی و فناوری کشور

ماهنامه «دانش بنیان» در هر شماره به معرفی یکی از پارک های علم و فناوری در کشور می پردازد و در این شماره نیز مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که دستاوردهای چشمگیری را از آن در عرصه علم و فناوری کشور شاهد هستیم، به ماهنامه «دانش بنیان» گفته است: «شرایط پسابرجام به نفع شرکت های دانش بنیان است». این گفت وگو به همراه فیلم معرفی شهرک علمی و تحقیقاتی در این ماهنامه آمده است که مخاطبان می توانند آن را در موبایل های هوشمند خود مشاهده کنند.

در این ماهنامه ۱۳۲ صفحه ای، یادداشت ها، گزارش ها، نقدها، فیلم های مستند و ۲ سری از مجموعه انیمیشن دیرین دیرین و برنامه تلویزیونی نسیم دانش و تحلیل های بسیار دیگری در حوزه دانش بنیان، علمی، فناوری، کسب و کار، کارآفرینی و مدیریت به چشم می خورد که هر یک از آنان، فضای ذهنی تازه ای را پیش روی دغدغه مندان و فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان ایجاد می کند.

سومین ماهنامه آموزشی، علمی، خبری، تحلیلی «دانش بنیان»، با صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی ویژه بهمن ماه ۱۳۹۴ منتشر شده است.

کد N1137633

وبگردی