آفتاب
اجمالی/ جابری انصاری در نشست خبری:

حضور جاسوس در میان بازرسان آژانس را تائید یا تذکیب نمی‌کنیم

حضور جاسوس در میان بازرسان آژانس را تائید یا تذکیب نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر حضور دوجاسوس در بین بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران گفت: این موضوع بررسی خواهد شد اما آن را تائید یا تکذیب نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حسین جابری انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه صبح امروز و همزمان با ایام الله دهه فجر، با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در محل ساختمان شماره ۹ وزارت امور خارجه برگزار شد.

جمهوری اسلامی به سیاست ثابت خود در حمایت از فلسطین ادامه می دهد

جابری انصاری در این نشست در پاسخ به سوالی درباره انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از مقامات جنبش حماس مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ تاکنون هیچ کمکی به این جنبش نکرده است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، حمایت از مقاومت ملت فلسطین را از سیاست های ثابت خود اعلام کرده و متناسب با آن اقدام کرده است.

وی افزود: در همین چارچوب، همکاری با جنبش های اسلامی که مورد حمایت مردم در سرزمین هاش اشغالی هستند، مورد تاکید ماست و جنبش حماس نیز در همین چارچوب قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: قصد ورود به جزئیات و حرفهایی که برخی افراد ممکن است در زمان های مختلف مطرح کنند، نداریم و سیاست جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که خود را در موضع خیرخواهی برای جهان اسلام می داند و مسئله فلسطین را یک مسئله محوری برای امت اسلامی تلقی می کند، این است که قصد ورود به مجادلات کلامی و اینگونه مسائل را نداریم و به سیاست ثابت خود ادامه می دهیم.

وجود دو جاسوس در بین بازرسان آژانس را تائید یا تکذیب نمی کنم

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر وجود دو جاسوس در بین بازرسانی که اخیراً از سوی آژانس به ایران سفر کرده اند، عنوان کرد: موضوع این سوال متوجه وزارت اطلاعات است، اما به طور کلی از ابتدای پیگیری مسائل هسته ای، بر عدم سوء استفاده از عناوین بین المللی برای فعالیت های خاص، حساسیت داشته ایم و این حساسیت را با دقت و اهتمام پیگیری کرده ایم.

جابری انصاری گفت: این مورد هم اگر مطرح باشد، توسط بخش های تخصصی یعنی سازمان انرژی اتمی و وزارت اطلاعات از مجاری قانونی پیگیری و در رابطه با آن اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این موضوع را تائید یا تذکیب نمی کنم.

لشکرکشی عربستان به سوریه باعث تشدید بحران می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلام آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه و استقبال آمریکا از این موضوع، اظهارداشت: بحران سوریه اساساً نتیجه مداخله قدرتهای منطقه ای و بین المللی برای تحویل خواسته ها و سیاست هایشان بوده و آنچه باعث تشدید بحران شده، راه حل آن نخواهد بود.

جابری انصاری تاکید کرد: همان سیاست هایی که باعث تداوم و تشدید بحران شده و آن را به مسئله ای تبدیل کرده که صلح و ثبات منطقه و جهان را در معرض تهدید قرار داده، امروز منجر به تشدید بحران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هرگونه اقدامی در رابطه با کشورهای درگیر بحران باید با حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و استقلال این کشورها باشد و هرگونه اقدامی بدون توافق با دولت های درگیر بحران، به تشدید بحران مجر خواهد شد.

ادامه دارد...

کد N1137313

وبگردی