آفتاب
جهانگیری:

زمینه‌های همکاری مهمی بین ایران و یونان تعریف شد

زمینه‌های همکاری مهمی بین ایران و یونان تعریف شد

معاون اول رئیس جمهور گفت: در سفر نخست وزیر یونان به ایران زمینه های همکاری مهمی بین دو کشور ایران و یونان تعریف شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در نشست خبری مشترک با نخست وزیر یونان در مجموعه کاخ سعد آباد تهران ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت یونانی اظهار کرد: سفر جناب نخست وزیر یونان به ایران نقطه عطفی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور خواهد بود. در زمینه روابط دو جانبه با هم گفت‌وگوهای مفیدی داشتیم و زمینه های همکاری مهمی بین دو کشور یونان و ایران تعریف شد.

وی ادامه داد: بخش انرژی فروش نفت، گاز، پتروشیمی حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، کشتی رانی، توریسم، همکاری های علمی، فرهنگی، فناوری و حل مسائل بانکی و رفع موانعی که مانع توسعه دو کشور است از جمله مواردی بود که در گفت‌وگوها مطرح شد. این نشان می‌دهد در زمان کوتاهی حجم روابط اقتصادی دو کشور می‌تواند افزایش پیدا کند.

جهانگیری هم‌چنین بیان کرد:‌ در زمینه مسائل منطقه‌ای به خصوص تهدیدی که توسط گروه‌های تروریستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند گفت‌وگو کردیم. با اسنادی که امضا شد امیدواریم روابط دو کشور در همه ابعاد شاهد تحولات جدی باشد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: یونان و ایران با سابقه تاریخی وتمدنی طولانی در شرق و غرب قادرند که برای جلوگیری از خشونت و ایجاد صلح پایدار در دنیا نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام

کد N1137303

وبگردی