آفتاب

محاکمه «الساعدی قذافی» به سیزدهم مارس موکول شد

محاکمه «الساعدی قذافی» به سیزدهم مارس موکول شد

یک دادگاه در طرابلس لیبی محاکمه «الساعدی قذافی» فرزند «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور را به سیزدهم ماه مارس ۲۰۱۶ موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، یک دادگاه در طرابلس پایتخت لیبی محاکمه «الساعدی قذافی» به اتهام سرکوب خونین انقلاب لیبی و قتل مربی سابق باشگاه فوتبال الاتحاد را به ۱۳ مارس سال میلادی جاری (۲۳ اسفند) موکول کرد.

وزارت دادگستری دولت لیبی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نمی شود در پایگاه خود اعلام کرد که دایره کیفری سوم دادگاه استیناف طرابلس بررسی این پرونده را به سیزدهم ماه مارس ۲۰۱۶ موکول کرده است.

بنابر اعلام وزارت دادگستری لیبی اتهامات الساعدی قذافی پرونده های مختلف از جمله آدم ربایی، سوء استفاده از قدرت و حمایت از گروه های مسلح به منظور ناکام گذاشتن انقلاب سال ۲۰۱۱ این کشور را در برمی گیرد. وی همچنین به اتهام قتل مربی سابق باشگاه فوتبال الاتحاد طرابلس در سال ۲۰۰۵ محاکمه می شود.

وزارت دادگستری لیبی با بیان اینکه جلسه محاکمه روز هفتم فوریه (۱۸ بهمن) با حضور الساعدی قذافی ۴۳ ساله برگزار گردید، اعلام کرد که تعویق محاکمه او به دلیل درخواست تیم دفاع از وی صورت گرفته است. دادگاه طرابلس ششم دسامبر ۲۰۱۵ محاکمه الساعدی قذافی را به منظور انجام تحقیقات بیشتر به هفتم فوریه ۲۰۱۶ (۱۸ بهمن) موکول کرده بود.

لازم به ذکر است که سه نفر از هفت فرزند معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی در جریان انقلاب سال ۲۰۱۱ این کشور کشته شدند. معمر القذافی نیز در اکتبر ۲۰۱۱ دستگیر شده و به دست افراد مسلح کشته شد.

کد N1136602

وبگردی