آفتاب

اهداء اعضای جوان کبودراهنگی به 3 نفر زندگی بخشید

اهداء اعضای جوان کبودراهنگی به 3 نفر زندگی بخشید

رئیس هماهنگ‌کننده اهداء عضو استان همدان از اهداء اعضاء جوان کبودراهنگی خبر داد و گفت: با رضایت خانواده این جوان سه بیمار نیازمند به پیوند عضو از مرگ حتمی نجات یافتند.

"مجید حمیدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، افزود: با اهداء قلب و دو کلیه داوود امیرجانی جوان 28 ساله کبودراهنگی که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، سه بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: امیرجانی دارای مدرک لیسانس برق بوده و چندی پیش خود اقدام به دریافت کارت اهداء عضو کرده بود که پس از این اتفاق با رضایت خانواده نیک‌اندیش او چند نفر از مرگ نجات پیدا کردند.

حمیدی از اهداء عضو 17 نفر از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد و اظهار کرد: 10 نفر از این افراد در استان همدان رضایت‌گیری شده و هفت نفر نیز خارج از استان بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان بین 50 تا 60 بیمار کلیوی در انتظار دریافت عضو هستند، تصریح کرد: در مجموع در کل کشور ایران 25 هزار نفر در انتظار پیوند قلب و کبد قرار دارند که متاسفانه برخی از این افراد به علت دریافت نکردن عضو جان خود را از دست داده‌اند.

حمیدی عنوان کرد: در حال حاضر پیوند کلیه در استان همدان انجام می‌شود اما پیوند کبد از سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1136037

وبگردی