آفتاب

کاهش ابتلا به سالک در ایلام

کاهش ابتلا به سالک در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان ابتلا به بیماری سالک در استان در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

دکتر «راضی ناصری‌فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 177 نفر در نقاط مختلف استان به بیماری سالک مبتلا شده‌اند که بیشتر موارد ابتلا در ماه‌های ابتدای امسال بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: این میزان کاهش ابتلا در استان به خاطر انجام اقدامات پیشگیرانه، کنترلی و آموزشی تعداد ابتلا به این بیماری در مقایسه با آمار مبتلایان در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته به خاطر زلزله جنوب استان و حجم زیاد عبور و تردد در مرز عراق، بیماری سالک در استان روند افزایشی چشمگیری داشت به طوری که در این سال یک هزار و 567 نفر به بیماری سالک مبتلا شدند.

ناصری‌فر ادامه داد: با توجه به فعل و انفعال حشره ناقل بیماری در ماه‌های پایانی سال و امکان افزایش ابتلا به این بیماری در اسفند ماه، آمار مقایسه‌ای دقیق و واقعی با سال 93 پس از پایان سال جاری انجام پذیر است.

رییس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: همه اقدام‌های کنترلی، پیشگیرانه، آموزشی از جمله سم پاشی، پاکسازی محیط، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان برای جلوگیری از شیوع این بیماری در دست اقدام و برنامه‌ریزی است.

وی در پایان از انجام عملیات‌های شناسایی کانون‌های انتشار و انتقال بیماری سالک در نقاط مختلف استان به ویژه مناطقی چون مهران با استفاده از سیستم ردیابی GPS خبر داد.

انتهای پیام

کد N1135527

وبگردی