آفتاب

افزایش تلفات زلزله در تایوان

افزایش تلفات زلزله در تایوان

شهردار شهر «تاینان» در تایوان با تایید مرگ 19 تن بر اثر زلزله روز گذشته (شنبه) گفت: بیش از 100 نفر همچنان زیر آوار هستند.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروهای امداد و نجات شهر جنوبی تایوان در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر جان بیش از 100 نفر را که زیر آوار یک آپارتمان گیر افتاده‌اند پس از گذشت 24 ساعت از وقوع زلزله نجات دهند.

نیروهای امداد امروز (یکشنبه) توانستند یک جوان 20 ساله را زنده از میان آوار بیرون آورند اما شهردار تاینان معتقد است تیم‌های نجات برای کمک به دیگر افراد محبوس شده در زیر آوار با مشکل روبرو هستند.

به گفته مقامات داخلی تایوان بر اثر وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری که اوایل روز گذشته (شنبه) شهر تاینان را به لرزه درآورد دست‌کم 19 تن جان خود را از داست داده‌اند. همچنین از میان 132 نفری که منتظر کمک نیروهای امداد هستند 103 نفر در عمق خیلی پایینی گرفتار شده و مسیر مستقیمی برای رسیدن به آنان وجود ندارد.

نیروهای آتش‌نشان، پلیس و سربازان با جست‌وجو در میان آوارها و با استفاده از تجهیزات در تلاش برای نجات حادثه‌دیدگان هستند. هرچند بیشتر تلاش‌ها جهت زنده پیدا کردن 29 نفری است که در نزدیک‌ترین محل به امدادگران هستند.

به گزارش روزنامه گاردین، مقامات شهری تاینان با بیان اینکه نیروهای امداد جان 240 نفر از حادثه‌دیدگان را نجات داده‌اند، اظهار کردند: در حال حاضر نمی‌توان در مورد علت ریزش این ساختمان و نقش عدم رعایت نکات ایمنی در مراحل ساخت آن به طور قطع صحبت کرد.

انتهای پیام

کد N1135515

وبگردی